Gå til innhold
Arkivverket

[#17317] Erik Olsen Saugen gravlagt i Røyken, Buskerud i 1724


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

I basen over Gravlagte i Røyken 1701-1730 her i Digitalarkivet har jeg funnet en Erik Olsen Saugen som ble gr.l. i Røyken 30.04.1724.Under merknader står det at han var fra Asker sogn. (nabosognet til Røyken).Spørsmål: 1) Jeg finner ingen gård/plass i Røyken i FT 1801 som har dette eller lignende navn. Er det noen som kjenner til denne gården/plassen?2) Er det noen som har kjennskap til denne Erik Olsen? Hvor kommer han fra, foreldre/søsken??Håper noen kan hjelpe meg videre med dette!Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I FT 1801 finner du 20 fra Saugen i Østfold og 18 fra Saugen i Hedmark.Det er de eneste fylkene som ser ut for å ha dette gårdsnavnet. Han kan jo ha kommet fra en av de fylkene opprinnelig??mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Takk for svaret Kjellaug. Jeg har sjekket de forslagene du hadde, men jeg finner ingen som 'passer' til min Erik.Jeg glemte desverre å opplyse om at Erik Olsen var 73 år gammel da han døde. Dette innebærer vel at han var født ca.1651 i Asker/Røyken??Håper at det er noen som har info. om denne personen/familien/gården! Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.