Gå til innhold
Arkivverket

[#17338] Søk etter biologisk far i England .


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg arbeider med en for meg spesiell sak; med lite opplysninger og der jeg må være forsiktig:Ca 1950 ankom en kar fra området Nord.øst-Italia / Istra / (nåværende Slovenia og Kroatia) til England. Han fikk et barn utenfor ekteskap og et eller flere senere. Om han lever nå er han ca 76.Jeg har fått oppgitt et 'Engelsk' fornavn og to forskjellige varianter av et 'utenlandsk'Det ene av disse navnene er et vanlig navn i Kroatia; og ved å søke telefonkatalogen i UK etter dette etternavnet fikk jeg 8 tilslag, men ikke i kombinasjon med fornavnet. Disse var i Salford,Willenhall,Wolverhampton, Manchester og Leeds.Spørsmål 1: Ligger noen av disse stedene i nærheten av et av Bradford-stedene? Min kilde sier at karen bor/bodde i Bradford.Spørsmål 2: Ettersom jeg med rimelig sikkerhet mener jeg har rett navn; men ikke finner han i telefonkatalogen: Hva nå? Finnes det enkle metoder til å lete i eldre kataloger; 'SSDI' eller annet?DE 8 jeg har funnet kan i antall være gjenlevende ektefelle/barn/barnebarn; men jeg føler jeg har litt for lite grunnlag til å sjekke hos dem allerede nå.Trenger noen personopplysninger for å kunne hjelpe meg kontakt meg på tor.rustad@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I Kunnskapsforlagets store verdensatlas finnes bare ett Bradford i England(det kan naturligvis finnes andre mindre steder) som ligger like vest for Leeds (West Yorkshire).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk Astrid!Ved søk i tlf.katalogen finnes flere Bradford /on Avon; men som du påpeker - det er et lite land.For ordens skyld; til de som kjenner meg: Det er ikke min far det gjelder; selv om jeg er blitt tatt for å være sydeuropeer - i hvert fall før jeg begynte å eldes......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Et søk på BBC gir de beste resultater LenkeBradford / West Yorkshire kommer først opp - men jeg er sikker på du vil finne andre Bradford der. Jeg har bl. a. nå vært på en 'virtual tour' i Bradford Cathedral!Lenken går til søkesiden. Start fra Advanced Search. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Den jeg søker finnes ikke i tlf.katalogen; har brukt 'alle' muligheter der. Enten har han ikke telefon (lite sannsynlig), den er registrert på event. kone; eller så bor han hos barn, på institusjon eller er død.Jeg har imidlertid nå funnet ut at hans kone var fra et annet europeisk land. Et par av de kvinnenavnene jeg har funnet passer til å være fra dette landet.Sammenholdt med det jeg har fra tidligere er det mye som tyder på at de (eller noen av dem) jeg har funnet er av hans familie.Spørsmålet blir da: Skal jeg sette Frelsesarmeen på en diskret undersøkelse; eller finnes det en måte å sjekke slektskap mellom de 8 jeg har funnet og til han jeg leter etter?Og enda en gang: Nå som jeg mener å ha rett navn: Kan jeg finne ut mer om han fra andre kilder enn tlf.katalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.