Gå til innhold
Arkivverket

[#17345] Ole Kristiansen gift på Hvaler i Østfold m. Thora Adolfsen?


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe Irén Bentzen

Hei!Sitter her med Hvaler Bygdebok del 2. Der finner jeg Thora Adolfsen med hennes familie. Iflg boka er ho gift med Hans Johansen. Står ingenting mer om det der. Har du boka eller kan få tilgang på den så kan du se på side 39 under Oremyr. Står også om faren og hans bror inkl. familie på side 40 og 41 under gårdsnavnene Ballen og Kubauen.Håper dette kunne hjelpe litegrann iallefall.Mvh Renathe Bentzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hei Renahte!Jeg tror du har helt rett.. Jeg tror tilogmed har spurt om dette tidligere, under et annet tema.. Ikke helt våken idag kanskje?jaja.. noen ganger går det litt fort med å legge inn et tema... *rødme*Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Irén Bentzen

Hei igjen!Sånn er det bare innimellom, he-he. Godt det snart er helg... Håper du finner ut noe om disse personene da!Ha en fortsatt god kveld.Mvh Renathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hei!Vil bare legge til at Thora Adolfsen er datter av bror til min tippoldefar Johan Pedersen Magnussen, altså personen Renathe nevner i sitt innlegg. Har du noen interesse av informasjon om denne familien, er det bare å ta kontakt, så skal jeg hjelpe til så langt jeg kan.Mvh, Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest M. Grasto

Også ifølge 'Gårder og slekter i Borge og Torsnes', gifter Thora seg med Hans Malkom Johannesen, f. 1874, sønn av Johannes Hansson i Tanum, Bohuslän. Dette er Hans andre gifte. Hans fødte kone, Emma Kristine Hermansdatter, f. 1876, døde 1910. Hans og Thoras første barn, Johan Anker, fødes i 1914, altså giftes Hans og Thora et sted mellom 1910 og 1914.Hilsen Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.