Gå til innhold
Arkivverket

[#17348] Slekten Strømholm, Strømstad/Østfold


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg søker etter om noen kjenner til disse personene eller er i slekt med dem. Slekten Strømholm er fra Strømstad i Sverige og har mange etterkommere her i Norge, men det er en del grener jeg ikke kjenner til ennå og prøver å finne. Jeg ønsker etterkommere,Folketellingen i 1900 gir følgende:Strandgaden i FredrikstadVictor Emanuel Strømholm husfar, gift, Skræddermester, født 1864 i Strømstad Anna Otilie Strømholm, husmor, gift, Hustru, født 1871 i Fredrikstad Ssmling Anne Isaksen, fl, enke, Husgjerning, født 1841 i Varteig Samling Henrik Strømholm sønn ug, født 1890 i Fredrikstad SmI BorggadenOthilie Strømholm, husmor, enke underholdes af Søn, født 1838 i Sverige Gustav Strømholm, sønn, ug, Skræddersvend, født 1867 i Sverige Agnes Strømholm datter, ug, Husgjerning, født 1879 Fredrikstad SmOg disse folkene er bosatt på Nygård i Eidsberg.Ernst Strømholm, husfar, gift Skrædder for egen regning, født 1865 i Sverige Gunda Strømholm, husmor, gift, født 1867 i Fredriksstad Sm Borghild Strømholm, datter, ug, født 1889 i Fredriksstad Sm Gudrun Strømholm, datter, ug født 1890 i Fredriksstad Sm Hjørdis Strømholm, datter, ug født 1894 i Fredriksstad Sm Edith Strømholm, datter, ug, født 1895 i Fredriksstad Sm Natty Strømholm, datter, ug, født 1896 i Fredriksstad Sm Juliane Strømholm, datter, ug, født 1897 i Fredriksstad Sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Jeg har prøvd å sende deg en epost, etter at du la hilsen i min gjestebok, men den komr i retur!! Kan ikke du sende meg en epost på Lnormann@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Jeg vet ikke hva du har om Strømholm-familien, jeg har litt. Dette er kun notater, jeg har ikke kilder på dem engagn, men jeg har helt sikkert sett litt på husforhør og sånn den gangen jeg noterte det...Ottilia Maria Olausdatter var f. i Strømstad 21. juni 1838. Datter av Olaus Skog og din Ingrid Maria Andersdotter.23. Juli 1863 giftet Ottilia Maria seg med Anders Amundsen Strømholm. Han er fra Norge, Husforhøret i 1866 forteller at han var gift 27. desember 1834 i Norge. De bodde i strømstad, i rote 2 no. 19 i dette husforhøret.---------En datter av Anders og Ottilia Strømholm Ida Maria Strømholm f. 22 februar 1871 i strømstad Du finner dem her i 1900: Lenke------------Jeg har fødselsdatoer på alle strømholm-barna som var f. i Sverige hvis du trenger det.Har du funnet noe mer om Olaus Skog???Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hallo Laila. Takk for opplysningene. Nå har jeg sendt en mail. Håper denne kommer fram. Det er svar på ditt spørsmål der.Mvh. Torbjørn c(',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.