Gå til innhold
Arkivverket

[#17381] Hans Hansen Stormoen og Tora Pedersdtr. Steinerud. Til Nes fra Sør-Odal 1806


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

Bygdebok for Nes III s 389. Hans Hansen Stormoen fra Odalen, d 1863, bygsler Ner_Okarn i 1806. Han er g m Tora Pedersdatter Steinerud, d 1861. Kan noen gi meg en ledetråd. Jeg sitter med alle Odalbøkene og Bind I og III av Nes (Har ventet lenge på II), men finner dem ikke.Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Her har du antagelig Tore i 1801, hun er ca 8 år.LenkeSteinerud, er i Sør Odal. og Stormoen i Nord Odal, vis jeg ikke husker helt feil, vet ikke om dette hjelper så my

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Prøv Nord-Odal bygdebok bind 3 side 280, så vil du finne Hans født 1784. Han var sønn til Hans Håkensen Stormoen ca 1740-1825 og Anne Larsdatter fra Mellom-Fjell 1752-1827. Tore var fra Steinerud i Sør-Odal som du vil finne i bind 7 side 249. Hun var datter til Per Gudbrandsen Steinerud 1767-1801 og Lisbet Persdatter fra Østre Spikset 1770-1804 (Spikset er i samme bind side 326). Med hilsen Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Morten Strøm

Hei,I innlegg 18640, så finner du noe mer opplysninger om folk på Stormoen gård i N. Odal. Hans Hansen f 1784 var min tipp-tipp oldefar. Du finner alle disse i FT i 1801 og 1865 (Stoermoen i 1801), men dette har du vel allerede sett. Har du funnet ut noe mer om disse, er det din slekt?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Hei Morten!Ja da, jeg fant ham, og har også funnet svært mange aner av ham. Hans Hansen Stormoen er mine barnebarns 4.tippoldefar.Eline, ble døpt for 14 dager siden og fikk en oversikt over besteforeldrenes bortimot 2000 kjente aner på dåpsdagen av en stolt bestefar. Takket være at jeg her via WebDebatt kom på sporet av Hans sitt barnebarn Albertine Theoline Andersdatter Dystland har jeg funnet mange aner i Odal/Nes-traktene. Jeg deler gjerne min viten hvis du ønsker det.Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei Osvald,Ja, som gammel nesbu så hadde det vært kjempespennende å få tilgang til dette av deg. Hadde vært moro å se litt hvem man eventuelt kan være i slekt med. Men dette blir vel litt mye for dette forumet, så min e-mail er mor-stro@online.no. Jeg vil vente i spenning.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Osvald!Ikke for å drive snikreklame, men ad bygdebøkene for Nes på Romerike så bestilte jeg for kort tid tilbake samtlige gårdsbøker og et par av kulturbindene fra www.bokloftet.no her på nettet til ca. kr. 200 per bind. Da var det slik at ett bind (men tror ikke det var nr. 2) dessverre var midlertidig utsolgt. Jeg ble i stedet anbefalt å ringe direkte til Nes kommune, og da løste alt seg helt tilfredsstillende.En riktig God Jul til dere begge, du må hilse så godt!Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.