Gå til innhold
Arkivverket

[#17382] Kirkebøker Møre og Romsdal.


Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Voigt Nesbø

Jeg leter etter vielsen til mine oldeforeldre Lars Carl Larsen Tøsse (født 11.05.1833 i Ørskog)og Elisabeth Regine Thorsen (født 01.11.1840 i Stranden). Har fått opplyst (uten dokumentasjon) at de ble viet den 03.03.1864. Barna deres er født i Ålesund. Den eldste (Marie Olivia) ble født den 02.06.1865. Har lett etter vielsen i kirkebok for Ålesund (Mikrofilm nr NT 22) og kirkebok for Ørskog og Sunnylven (Mikrofilm nr HF 1137). Har noen tips om hvor jeg kan lete videre og evt. muligheter for å gjøre oppslag? Greta V.Nesbø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk skal du ha! Jeg har forsøkt Family-search flere ganger uten å finne dem. Er det noen som har mulighet for å gjøre et oppslag i kirkeboken? Jeg er spesielt interessert i foreldrenes navn. Mvh Greta V. Nesbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch/IGI ble Lars Carl Larsen født 05.05.1833 og døpt 02.06 samme år.Foreldrene var Lars Olsen og Olava Olsdtr.De giftet seg i Ørskog 06.12.1812 i følge den samme kilden. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Takk til deg også Rune! Saken er at jeg har fått oppgitt at Lars Carl Larsen var født 11.05.1833. I kirkebok for Ørskog finner jeg en Lars Carl Britanius Larsen, født 05.05.1833 og døpt 02.06.1833. Foreldre: Gaardbruger Lars Olsen Ryddingsnæs og kone Olava Olsdatter. Dette er nok samme person som du har funnet på Fam.search. Men for å være 100% sikker på at det er riktig person vil jeg sjekke vielsen hans i kirkeboken. Der vil vel i hvertfall fedrenes navn være oppgitt. Mvh Greta V. Nesbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Gifte i Stranda 1864 den 28de juni:Ungkarl og Agronom Lars Carl Larsen 31 aar og jomfru Elisabeth Regine Korsen 24 1/2 aar.Han er frå Tøsse i Skoue. Ho er fødd på Ringstad. Foreldre: Lars Olsen Tøsse og lensmand E. Korsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk, Tor. Dette er nok de riktige personene. Ved nærmere studie av andre utskrifter ser jeg at jeg nok har tydet Elisabeth Regines navn feil. Thorsen skal nok være Korsen. Føler meg nå sikker på at jeg har funnet de riktige personene. Tusen takk til alle for god hjelp.Mvh Greta Voigt Nesbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.