Gå til innhold
Arkivverket

[#17388] Ole Petersen/Pedersen Kolstad - hvo kom han fra?


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei:-)Ole Petersen Kolstad (f.ca. 1798) var soldat med følgende spesifisering: No:25-3rd Company i, Christiania, Norway.Han giftet seg med Mari/Maren Andersdatter (f. feb. 1799)i Garnisonsmenigheten på Akershus 12.mai 1824. Hun arbeidet som tjenestepike hos generalmajor Mejer på tidspunktet for giftemålet.På vegne av slektsforskere fra Australia lurer jeg nå på om noen kan hjelpe til med å finne frem til flere opplysninger om Ole, militære kilder, men mest av alt hans fødested/dato.Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan jeg spørre hvor du har fått opplysningen om ekteskap fra? Jeg kan ikke finne det i Garnisonemenigheten enda jeg har lett lenge før og etter 1824.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det finnes Kolstad mange steder i landet, men ingen Ole P. i 1801 FT : Østfold, Oppland, Vestfold, Vest-Agder, Hordaland, Nord-Trøndelag.Han kan jo være født etter 1801?På Kolstad i Oppland er det en Peder Haldogsen som blir g. i 1800 med Marit Paulsdtr. Mulige foreldre?Fant et par til på Kolstad søndre i Ringebu, Oppland. Men deres barn fant jeg på FS og fra 1795 til 1805 var der ingen Ole.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det var ikke rart Berit ikke fant vielsen, den fant ikke sted i Christiania, men i 'Aggers kirke' , og står oppført under Oslo Hospital (Mini 2 1817-1829 4/7 p.381 no.3).Ole Pedersen (Kolstad ikke nevnt) og Mari Ammundsdatter (ikke Andersdatter) viet nevnte dag. Kompani- og soldatnr. stemmer. Han 26 år, hun 25.Forlovere: Ole Jensen Aamodt og Lars Evensen Ulberg (her er Ul'en usikker, dårlig film).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sjekket ikke bare Garnisonen men også Lysning for Garnisonen og ekteskap i Aker krk. Ingen steder var det noe. Det var synd for der står det så mange opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei:-) Takk skal dere ha for hjelpen så langt! Har noen av dere forslag om hvor man ev. kan finne ut hvor denne Ole kom fra? Finnes det egne bøker/registre for soldater? Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.