Gå til innhold
Arkivverket

[#17418] Hans Olsson Kvalvåg, Sævrøy i Austrheim f. 1780


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Ønsker hjelp til å finne opplysninger om Hans Olsson. Han vart gift i 1808 med Inger Johannesdtr. Bøkevoll. De fikk en datter Andrea i 1816. Fikk de flere barn? Hvem var hans foreldre? Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

I bygdeboken for Alenfit finner jeg på Bøkevoll at Inger f. 1783 d. 1853 fikk barn med stykkfaren (tror det er stefaren) Jon Nilsson. Hun giftet seg i 1808 med Hans Olson Kvalvåg. På Sævrøy i Austreim. Dette er det som står om han der. At han er født ca. 1780 fant jeg i Family Search. Om dette er riktig vet jeg jo ikke. Har desverre ikke lært meg å lage lenke ennå (burde lært det). Inger ble visst dømt til halshugging, men siden hun giftet seg etterpå må hun jo ha blitt benådet. Men om de fikk flere barn og hvem hans foreldre er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Her er Lenke til vielsen.Du gjør et søk og velger den aktuelle personen vha den blå lenken. Da vil adressefeltet inneholde bl.a. filnamn= dvs databasen og postnr= dvs referense i den aktuelle DB. Merk adressefeltet, kopier det og lim det inn i innlegget ditt. Jan O sørger for at det oversettes til Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.