Gå til innhold
Arkivverket

[#17438] Emigrerte til USA


Gjest Mari Ann Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Ann Johansen

Leter etter etter kommere / slektninger etter Ragna jøggine f. Bjørnsrud og Rangvald Rangvaldsen. Ragna kom fra Gjøvik området, og Rangvald kom fra lofoten. Ragna og Rangvald emigrerte i 1921 til New Yoork og Broocklyn. der fikk de tvillingene Gerd og Sigrunn i 1924. Vet de tok seg andre navn da de annkom USA. Vet ikke hvor jeg kan lete.. Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Host opp alder/fødselsdato- det gjør det enklere! Mange av oss har tilgang på 1930-censusen; der er det mulighet til å bl.a. legge inn søkekriteriet fødested og alder.Du sier du vet de endret etternavn; har du noen tips (aktuelle stedsnavn, gardsnavn m.m.?Her har du en bra lenke til Ellis IslandLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Mari Ann. Let litt og se om du finner emigrasjonen på DA. Og, du bør fortelle fødselsår og slikt. I tillegg, hvor var de i 1900 her i norge? Eller, evt. foreldrene? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ragnvald Ragnvaldsen (25 år) var mannskap ombord på skipet Stavangerfjord (avreise Kristiania), og står på passasjer listene både for 20. september 1921, 31. oktober 1921 og 20 december 1921.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Også Ragna Bjørnsrud (25 år) arbeidet på Stavangerfjord. I Ellis Island databasen står hun som (likeledes som Ragnvald) 'a member of the ships crew'. Datoer er: February 14, March 24, May 01 og June 05. Året er 1923. Forskjellig stavemåte hver gang: Bjornarad, Bjornarud, Bjornsrud og Bjornsrud.Ragna fikk jobben på Stavangerfjord den 29. januar 1923 (i Kristiania).Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Dette låter vel også som Ragna Jøggine... Lenke Etternavnet står riktignok som 'Bjørnstad', og nå er hun bare 23 år (født 1900).Men hun skal til New York for å gifte seg... :-)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Mari Ann jeg regner med at du startet nytt tema om Ragnvald fordi du ikke fant igjen dette, så jeg legger dette opp igjen jeg :)Her har du jo tross alt fått noen svar! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.