Gå til innhold
Arkivverket

[#17460] Daniel G. Engh - Watonwan, Minnesota


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

I et tidligere innlegg (7852) fikk jeg hjelp av Laila Christiansen. Hun fant Dan Engh i tellingen for 1920 for Watonwan, Minnesota, men om det var riktig person var litt usikkert.Nå har jeg funnet Daniel G. Engh under døde i Watonwan, Minnesota. Her er oppført riktig fødselsdato og morens pikenavn som også er riktig. Han døde i 1967. Dermed er det riktig person Laila fant i tellingen for 1920.Mitt spørsmål er: Er det noen som har tellingen for 1930 og vil hjelpe meg med opplysninger om han hadde flere barn, hustru etc. I tellingen for 1920 hadde han bare en sønn, Robert.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Turid! Han hadde ikke flere barn i 1930.Daniel og Klossie bor sammen med lille poden Robert hos svigermor, Alice Ruth Hill, 78 år, enke, f. i England,De bor i St. James twp, i Watonvan Co. i Minnesota.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Laila. Takk for raskt svar. Man kan vel da regne med at Daniel og Klossie ikke fikk flere barn. Jeg er også temmelig sikker på at Robert dør i 1931. Når jeg går inn på Death Certificate for Minnesota finner jeg ham der, men det er ikke opplyst noe om fødselsdato, hvor han er født eller morens pikenavn.Hvis jeg kjøper en dødsattest for Daniel G. Engh vil det da stå på dette om han har barn ? Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Nei, men det vil stå foreldrenes navn, (hvis de ikke var unknown), ektefellens, hans alder og fødested (hvis ikke unknown), seneste bopæl, hvor han døde og årsak.Det beste er å finne en dødsannonse, hvor etterlatte som regel står.Mvh Bente Aaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Glemte at begravelsested og agent også står på dødsattesten.Ved henvendelse til kirkegårdskontoret, kan man få opplyst hvilken Blok og Lot han ble begravet i, og i noen tilfeller også, hvem pårørende som ordnet den.Mvh Bente Aaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Bente. Jeg prøver å bestille en dødsattest og ser hva det står der. En dødsannonse er vel vanskeligere å få ta i.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Du vil jo få hans adresse på dødsattesten, som kanskje kan føre dig videre.Ellers kan du jo titte etter her, (hvis du ikke alt har gjort det) om der er noe brukbart du kan be pent om oppslag i:http://www.rootsweb.com/~mngenweb/lookups.htmJeg tenkte mest på denne som du finner der:I have a 1940 copy of WHO'S WHO in MINNESOTA. The book is divided by county and then by last name, alphabetically. I would be happy to do look ups. The information usually includes (1) occupation of the person, (2) parents names and (3) birth location, (4) spouses names (5) childrens names (6) organizations and social activities that the person participated in. Linda Calhoon Aug 16, 1999Mvh Bente Aaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

På dødsattesten står det også hvem som har meldt dødsfallet, og det kan være opplysende. Hadde et tilfelle der det f eks var datteren som hadde anmeldt dødsfallet til begge foreldre, med ti års mellomrom, og da fant jeg hennes etternavn som gift på den siste dødsattesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei. Jeg har nå forsøkt å bestille 'Death Certificate', men uten å lykkes. Jeg får følgende beskjed:The Coupon/certificate code you entered was not valid.Hva gjør jeg feil.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er vanskelig å si hva du har gjort feil..Ba du om 'secure cc' ell. Offline Payment...Jeg kom direkte dit vaffal.. :) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.