Gå til innhold
Arkivverket

[#17465] Oppslag ekteskap i Fjaler og Førde?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det er to ekteskap jeg gjerne skulle hatt litt informasjon rundt.Den 22.07.1831 giftet Jacob Pedersen seg i Fjaler med Sara Amalie Danielsdatter(ref FamilySearch IGI).Jeg skulle gjerne hatt navnet på fedrene , føde/oppholdssted og forloverne.De samme opplysningene skulle jeg gjerne hatt vedr. ekteskapet 06.03.1821 i Førde, Sunnfjord mellom Hans Hansen Halbrend og Jannike Ingebrigtsdtr. Hornes.Jeg håper der er opplysninger om brudens far og forloverne.Jeg vet hvem foreldrene til brudgommen er her. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er litt usikker på om brudens fornavn i ekteskapet i 1821 skal være Annike eller Jannike.Der er en Annike Ingebrigtsdtr. som ble født på¨Halbrend i 1793 av Ingebrigt Olsen og hustru Grete Andersdtr.På FamilySearch finner jeg henne med begge navnene i forbindelse med barnedåp/fødsler. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vielsen i Førde har ikke opplysninger om fedrenes navn, men forlovere var Truls Bruuland og Anders Knudsen Førde, og brudens fornavn har nok presten ment skal være 'Annike'.Ved vielsen i Fjaler står det om brudgommens far: 'Omreisende Peder Molberg ved Sønnens Fødsel opholdende sig i Sunds Præstegild', mens bruden var datter av 'Daniel Isaksen husmd under Hellevig'. Som forlovere står Nils Olsen Borgen og Johannes Anders. Dale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen.Da er der vel heller ingen opplysninger om hans alder?Rykter skal ha det til at han var født på Eid , men gårdsnavnet Molberg finnes ikke der så vidt jeg kan se.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.