Gå til innhold
Arkivverket

[#17483] Trondheim, Celius født i Øknes


Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Hei !Michael Kristian Celius er gift med Kristine Celius født 1865 i Christiania. FT 1900 bor disse i Trondheim, Nedre Baklandet 27.Er det noen som vet hvem denne Kristine er ?Jeg leter etter en Kristine Olava Olsen (Gulbrandsdatter) født 1865 i Christiania.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Er du sikker på at hun kalte seg Kristine? Er det hun som i 1875 heter Olava Christine Gulbransen f. 1866 Ø.Aker og bor hos Salvesen i Kristiania.Det er jo en mulighet for at hun kalte seg Olava, Og da finnes det vel 2 mulig i Kristiania. Olava Bjerke f.1865 Ø.Aker og Olava Andersen f.1865 Ø.Aker. Det skulle ikke være så vanskelig å sjekke deres giftemål og se hva som står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takk for svar og tips !Kristine Andersen er det ikke.Det er i FT 1900 jeg leter etter Kristine født 1865 i Christiania, da det er etterkommerne og eventuelle faddere om hun får barn, for i håp om å finne ut av denne Ole Syversen i annet innlegg jeg har. Jeg vet Kristine Olava lever i 1884, da er hun selv er fadder for sin halvbror.Skal få sjekket de to Olava i Christiania.Hun er døpt Kristine Olava, så hun kunne jo bytte på navnene som hun ville og da være Olava hun bruker.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Svarte litt klønete da jeg svarte at Kristine Andersen er det ikke. Det jeg mente, Kristine Andersen kan være den Kristine Celius i FT 1900, men Kristine Andersen i FT 1865 er ikke den jeg leter etter.Jeg vet at foreldrene til Kristine Olava Olsen(Gulbrandsdatter) er Marte Barnholdt og Gulbran Olsen, jeg burde ha skrevet det med en gang !!Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Olava Bjerke født 1865 Ø. Aker heter Maren Olava Olufsdtr. Så da er hun utelukket.Kristine Olava eller om hun kaller seg bare Olava er født i Kristiania, tror ikke hun ville ha ført Ø. Aker? Har prøvd å finne den siste Olava, men finner ingen som stemmer. Men må selvsagt sjekkes helt.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Lerfald

Hei. Jeg kan i alle fall avkrefte av Kristine Celius er den du leter etter. Hun ble født Christine Eleonore Schmidt, f. 10. oktober 1865 i Oslo av baker og konditor Thorvald Christian Schmidt og Johanne Margrethe Fibekker. Håper du finner den du leter etter. Mvh Sølvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !Takk for svar Tor!Ja, dette er den Kristine Olava jeg leter etter i FT 1900, i håp om å finne hennes etterkommere om det finnes, og igjen da eventuelle faddere som kan hjelpe meg med forfedrene på fars siden. Vet Kristine Olava lever i 1884 da hun er fadder for sin halvbror.Jeg har et innlegg på Ole Syversen og Marie Olsdatter som er Kristines besteforeldre som jeg ikke har klart å finne ut av ennå, men det kommer vel får en håpe. Kristine Olava`s mor Marthe Fredriksdatter Barnholdt har jeg funnet, hun er født 1835 i Berg.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.