Gå til innhold
Arkivverket

[#17495] Kommunevalget i Bergen 1904/Ft etter 1900


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I kommunevalget i Bergen 1904 finner jeg Mons Faannessen og kone Lina i Markev ytre 12aLenkeFinnes det noen mulighet til å få flere opplysninger om disse menneskene?Jeg har lett over alt i Ft 1900 på landsbasis, døde i Bergen, osv. Men uten hell.Hvor kom dette paret fra?Takknemlig for all hjelp.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg gjetter på at det er dette paret:10. mai 1893 født Einar Michael, sønn av Arbeidsmand Mons Andersen Fonnes, bosatt i Thomas Whitts Smug 1b, faren født 1848, og Caroline Thomasdatter, født 1858.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tror du har rett. Har nå funnet litt mer. Han var født på Fundenæs, Lindås (her står det f. 1847) og gftet seg med Karolina Thomasdt (f. 1858 i Eivindvig) 1/11-1882 i DK i Bergen. han var da enkemann og 2. matros. Far hans het Anders Nielsen og far hennes het Thomas Ellingsen (Eivindvig)Jeg tror at det er samme mann som giftet seg den 2/6-1872 med Elen Marie Svendine Nielsine Svendsen også i DK.Det første paret var bosatt i Markevn 12a ytre i FT 1900, og det er der jo vi finner Mons og Lina Faannessen i 1904.Nå får jeg se om jeg finner denne Einar Michael gift med en ragna, eller om dette paret har fått en datter i ca 1882.Takk for hjelp-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bare for å si at det nok var rett mann - han var gift før og fikk da en datter Ragna. Jeg er omtrent overbevist om at det er de rette. Hjertelig takk for hjelp! se innlegg 16877 i digitalarkivet.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.