Gå til innhold
Arkivverket

[#17500] Joachim Schweder i Bamble og kona Christine Jensdotter Gay - kven var dei?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Tusen takk for denne informasjonen, Oddbjørn.Nå mistet jeg en hel rekke med forfedre da jeg trodde at Mette Dorothea kom fra Leganger-familien. Men farens familie beholdt jeg jo. Nå er det nye utfordringer for å finne ut hvor Marthe Abigail Larsen kommer fra. Det er dette som gjør slektsforskning så spennende!Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg fant nettopp denne noe 'kryptiske' dåpsinnførselen i den eldste skannede kirkeboka for Holla:D: 8de April (1746) Døbt ved Rommenæs Hr Søren (Eriksen?) Bangs uægte Søn JOACHIM SCHWEDER. Fadderne: Fogden Borg, Sr Bertel Bomhof, Sr Jens Schweder, Madame (...) Burcharts og Jomfrue Anna Sophia Keutel (?).Kan dette være den Joachim Schweder som angivelig skal ha vært sønn til Jens Schweder (som her opptrer som fadder) og dermed barnebarn til fogden J. S.? Og hvem var mora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.