Gå til innhold
Arkivverket

[#17519] Madsi Mikkelsdtr Spjotøy, f. 1808/Anders Nilsen Fundenæs f. ca 1801, Lindås


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har funnet hennes foreldre, men ikke hans. Ble dette paret gift? De var foreldre til Mons Andersen Fundenæs/Faannesen f. 1847 (se 16877) i følge family Search.Finner Anders i FT 1865 : Lenkeda er hans kone Marta Rasmusdtr.Finner ikke ut av dette via de digitaliserte kildene. Er det noen som kan hjelpe til med et bygdebokoppslag her?På forhånd takkmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Hei!I perioden 1851-1857 er det skifte etter Massi Mikkelsdatter Fonnes. Ifølge familysearch giftet en Anders Nilsen seg i Lindås prestegjeld med Marta Rasmusdatter. (Det er mest sannsynlig dem du finner på Fonnes i 1865). På Familysearch er også Madsi Mikkelsdatter og Anders Nilsen nevnt som foreldre til sønnen Nils f. 1843, som forøvrig også er nevnt på Fonnes i 1865.Når det gjelder gards- og ættesoge for Austrheim (som Fonnes er en del ut av) er denne under utarbeidelse.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, så vet jeg ihvertfall at hun var første konen hans. Da er hun nok også mor til Nils som er nevnt i FT 1865. Men spørsmålet om hvem som er foreldra til Anders vet man altså ikke. Jeg fant en ung dreng ved navn Nils i FT 1801 på Fonnes, kanksje var det han. Jeg får smøre meg med tolmodighet.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Madsi 1808-1855 ble i følge Bygdebok for Lindås band 2: Lygra og Hundvin sokner s. 260 gift 1830 med Anders Nilsen Syslak, 1804-1881. På Fonnes. Anders var tjener i Spjotøy. De hadde barna Kristian f. 1830 i Spjotøy, Sigrid 1835, Mikkel 1839, Mikkel 1840, Nils 1843 og Mons 1847.Madsis foreldre er Mikkel Madsen Spjotøy (1773-1822) og Kristi Larsdatter Kvalvåg (1780-1862).Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk for flere opplysninger. Dette er nå det jeg har kommet frem til :1. Madsi Michelsdtr 1808-18552. Michel Madsson Spjotøy 26/1-1773 - 18223. Christi Larsdtr Kvalvåg 1780-18624. Mads Rognaldsson Spjotøy 1724 -5. Eli Olsdtr Haugsmyr 1739 -6. Lars Monsson Lyhren 1755 -7. Kari Eriksdtr Kvalvåg12. Mons Larsson Indlyhren13. Kari Olsdtr SævraasNå skal jeg ta en titt på Syslak.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Du finner mye mer i bygdeboken som jeg nevnte ovenfor, samt dette arkivets tilfang over kilder fra Lindås.Foreldre til 4 er Rognal Einersen Sletten og Aletta Madsdatter Fitje (Kyrkjebø, Sogn).Foreldre til 7 er kanskje Erich Gudmundsen Kvalvåg f. Rossnes og Christi Nilsdatter KvalvågForeldre til 12 er Lars Monsen Ystebø/Hetlehovde (1683-1756) og Siri Gudmundsdatter Innlygra (1687-1747).Foreldre til 13 er Ole Olsen Sæverås og Anna Iversdatter Fjellsende.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk skal du ha for hjelp. Jeg var jo ikke helt sikker på alt dette.Setter og opp det jeg har funnet om Madsi Mikkelsdtrs mann1. Anders Nilsen Syslak 30/10/1803 - 18812. Nils Andersen Alver 30.4/1769 - ?3. Siri Olsdtr Lyhren Indre 1759 - ?4. Anders Iversen Famestad ?5. Ingebor Nielsdtr Øvre-TveitoDette har jeg og funnet med hjelp av Family Search og kildene her, er det feil så vær snill å gi beskjed.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.