Gå til innhold
Arkivverket

[#17520] Oppslag i kirkebok for Ärtemark sokn i Älvsborg i Sverige?


Gjest Svein Skartsæterhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Skartsæterhagen

Jeg lurer på om noen i brukerforumet har tilgang til denne kirkeboka (jeg har prøvd på 'Røtter' uten respons).Det gjelder Bryngel Svensson som er født på gården Näs i Håbol i 1785 i følge 'husforhörslängderna', men han er ikke å finne i dåpsboken for Håbol på denne tiden. Siden gården Näs ligger omtrent midt mellom Håbol kirke og Ärtemark kirke, kan det være en mulighet for at han er døpt sistnevnte sted. Foreldrene er Sven Bryngelsson og Maria (eller Marta) Andersdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Ed Iversen

Du kan låne microkort av kirkebøker, husfohørslengder etc. Låner du gjennom bibliotek er det gratis for deg, ellers koster microkortkortpakka 20 kr å låne i flere uker. Hvis du går inn på denne adressen: http://www.nad.ra.se/ kan du søke i katalogen enten på Håbol eller Ârtemark og derfra finne det du trenger for å bestille microkortene. Jeg har vært inne og sett og det ligger mye der. Biblioteket ditt har sikkert en microkortleser. Lykke til hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Skartsæterhagen

Joda, jeg har ofte bestilt svenske mikrokort til biblioteket; det er derfra jeg har den informasjonen jeg nevnte i første innlegg. Tenkte bare jeg skulle se om noen hadde denne tilgjengelig, siden det er såpass usikkert om jeg trenger å låne den.Ang. Genline, så har jeg sett på hva de har å tilby, men synes det er dyrt for ett enkelt oppslag, når det attpåtil er såpass usikkert om jeg finner det jeg søker i Ärtemark. Når Genline får registrert hele Älvsborg, kan det jo stille seg anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Mener jeg har sett etter, og den kirkeboken du trenger, er ikke lagt ut. Kun '2ndre' delen av filmen... må se etter i morra. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

kirkebok for Ärtemark C2 (Fødde) 1775-1815 har en info som sier 'forts. fra foreg. film'.den første siden i denne filmen starter i år 1794. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Svein Skartsæterhagen

Jeg har nå sett i dåpsboka for Ärtemark, men fant ham ikke der heller.Er det noen som har tilgang til dåpsboka for Ed eller andre sogn i nærheten som det kan være aktuelt å finne ham i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.