Gå til innhold
Arkivverket

[#17527] Kammemaker/blikkarbeider Adam Petter Nicolaisson Krantz


Gjest H.K. Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest H.K. Hanssen

Tillegg: Når det gjelder Anna Kajsa Øhgren (også kalt Anna Katarina Ögren),en av Christian Hansens (Gamle Hakebro) koner, så fortelles det at hun var født i Skövde i 1814.Hun var datter av Johan Petter Ögren og Johanna Udd.Med vennlig hilsen, H.K.Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.K. Hanssen

Hei, Det er mulig jeg formulerte meg litt uklart i mitt nest siste innlegg...men det jeg altså undrer meg over er hvordan dette Hakebro-navnet dukket opp.Jeg forstår det jo sånn at Christian Hansen (Gamle Hakebro) 'hadde med seg' Hakebro-navnet da han bosatte seg i Rødenes...han ble jo kalt Gamle Hakbro.Men han bosatte seg der (etter hva jeg har forstått) i 1840-årene,på et sted som ble ryddet og bebygd,og som fikk navnet Hakebro?!?!Kanskje jeg er på feil villspor her? Min teori går jo ut på at navnene her dukket opp etterhvert som områdene ble bebygget/bosatt...Med vennlig hilsen, H.K.Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.K. Hanssen

Hei igjen, Jeg undres på om Marthe og Berthe Olsdatter er identiske (kona til Christian Hansen/Gamle Hakebro)...Det kan jo værer feil i kirkeboka! Det har skjedd flere ganger at uriktige opplysninger har blitt bokført, og Marthe og Berthe kan høres likt ut når navnene sies... Men ettersom et av barnebarna,Marthe Maria, sannsynligvis ble kalt opp etter mormoren virker det rimelig å tro at hun må ha hett Marthe...Hilsen fra, H.K.Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.K. Hanssen

God kveld, Jeg har forstått det sånn at en mann ved navn Ole Andreassen, som var sønn av Marte Olsdatter Brun og Andreas, skal ha hatt en sønn (Ole Petter) med 'en pike fra Rokke-familien'... Ole Andreassen ble senere gift med Karen Serine Svendsdatter. Er det noen som vet hvem av Rokke- jentene han hadde barn med???Med vennlig hilsen, H.K. Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei HK. Har ikke hjelp til deg i ditt direkte spørsmål, men har et tips. Her starter du egentlig en ny diskusjon. Da ønsker på DA (og vi andre) at du starter en ny tråd. Du kan jo evt lenke det nye treet til dette med løpenummeret.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.K. Hanssen

Hei Terje, Du har rett...Dette 'tok litt av'...Må nok starte en ny debatt, eller legg inn årene! ;) Ha det riktig bra alle sammen! Med vennlig hilsen, H.K:Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.