Gå til innhold
Arkivverket

[#17534] Trenger stedsangivelse for bilde fra 1910, vestlandet


Gjest Ketil Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Svendsen

Håper noen kan hjelpe meg med å identifisere vedlagte bilde fra Vestlandet (tror jeg). Teksten på papprammen har jeg felt inn i bildet. Bak 'kollen' kan skimtes et hus, og en liten båt er halvveis dratt på land i bakkant av båtene i fisket.På forhånd takk! mvh Ketil Svendsenbilete0021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Jeg ville jo tro at teksten bak forteller hvor bildet er fra. Det forteller i alle fall at fotografen er B. Sjønøst, at det ble tatt i 1910, og at stedet (antageligvis) er Inderøen, som ligger i Nord-Trøndelag, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Svendsen

Hei og takk for all hjelp! Da er fotograf med all sannsynlighet B. Sjönöst, som holdt til i Nord-Trøndelag på begynnelsen av forrige århundre. Bildet er tatt i 1910, noe som passer fint med at han 'virket i Inderøy 1900 ca-1914'.mvh Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ivar Fylling

Var det så nake på Inderøya? Dette minner vel meir om ytre kyststrøk. Båttypen er vel heller ikkje typisk for Trøndelag? Eg ville ha leitt etter ein plass på kysten sør for Trondheimsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.