Gå til innhold
Arkivverket

[#17556] Anna Marie Johansdtr 1867-1916 født i Kristiania eller Akershus???


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Anna ble gift i Brunlanes med Karl Martin Knudsen (1866-1941)Gårdbruker på Bålsrød De fikk 8 barn. Finner ikke Anna i Oslo, men derimot en Anna Marie Johansdtr i Akershus. (Folket.1875 for Sørum)Kan dette være 'min'Anna??Folket.1900 står hun med fødested Kristiania. Ergelig at det stopper opp så tidlig!!! Kan noen 'se'litt bakover for meg,(foreldre)så er jeg takknemlig!!! mvh Roy Kåsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Det døpes en Anna Marie Johansdatter 24.6.1866 i Domkirken i Oslo. Foreldre Johan Fredrik Amundsen og Kaisa Nilsen - iflg. FS. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei igjen! Er Anna Marie i (2) den rette - så ble foreldrene Johan Fredrik Amundsen og Caisa Nilsdatter gift 14.12.1863 i Domkirken, Oslo. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Vil takke Odd Brede for svar!! Dette gjør det mer spennende, da alt tyder på at Kaisa er av svensk opprinnelse,håper jeg finner ut av dette!! mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det står opplyst ved vielsen i Vor Frelser at hun er fra Sverige uten nærmere stedsangivelse (Mini 20 16/17 f.453 no.112). Alder oppgitt til 27 1/4 år og hennes far Nils Nilsen (Nilsson).Du finner dem i folketellingen 1865 i Lakkegaden 50 i Christiania, her er navnet hennes skrevet Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har etter å ha fulgt feil spor i lang tid, funnet far til Anne Marie. Kontroll av kirkebok ved Anne Maries gifte i Brunlanes 1889 sa at farens navn var Johan Kristiansen. Dette skulle jeg selfølgelig ha sjekket for lengst, og mye unødvendig arbeid ville vært ungått.Tabbe!!Farens yrke var det vanskelig å avlese, men tror det var enten Møller, eller Maler.Morens navn sto desverre ikke oppført.Anne Maries fødested var Christiania 1867 (65)Utydelig. Finner en Johan Kristiansen gift i Christiania 1861 med Anette Kristiansdtr (Bjerk)i F.Search men ingen Anne Marie står oppført som datter.Telling 1865 finner jeg denne Johan som Malersvend bosatt i Nedre Hammersborg gade i Christiania gift med Anete Bjærke og en datter Marie Kirstine 4 år. Tellinga 1875 står han som enkemann i Arbeidergade 1 som Malerarb.og med ytterlig 2 barn, men desverre ingen Anne Marie, så det er kansje et feilspor. Kan noen hjelpe? Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.