Gå til innhold
Arkivverket

[#17558] Ratine Maria J. Smith Winger


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

I inlegg 17320 fikk jeg svar på mine spørsmål om hvor det ble av et ektepar fra Sandeherred i Vestfold, og at de hadde flyttet til Drøbakk. Berit Knudsen hadde bl.a. funnet i Familysearch at en av døttrene som ble født i Sandeherred står under navnet:Rathine Maria J(ohansdatter) Smith Winger. Er det noen som kan hjelpe meg med hvilket Wingernavn dette er. Jeg har undersøkt en del, men kommer atter en gang ingen veg.MVH Torbjørn Steen-Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg prøver ennå en gang å legge dette spørsmålet opp. Nå har det blitt ennå viktigere å finne ut av om det er etterkommere her, da det lages en slektsbok om disse. Takk til de som vil hjelpe. Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Dette er familien i 1801291 Aggershuus Aas Drøbach 108Johan Hendrich Smidt, Husbonde, 34, Begge i 1 ægteskab Glarmester.Fridricha Amalia Falstrup, Hans kone, 33, Begge i 1 ægteskabHendricha Palmeda Smidt, Deres børn, 6, UgiftRatine, Maria Smidt, Deres børn,5Engelhart Falstrup smidt, Deres børn, 1Magrethe Maria Falstrup, Konens moder, 75, Enke efter 3 ægteskab,Ophold hos svigersønnen.Han kalles her Glarmester. Hva betyr det??? Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Odd Brede

I Nes bygdebok - bind 3 - under Greni finner jeg husmannsplassen Grenienga. Der står følgende:Fredrik Anton Johannessen, d. 1871, bodde på denne plassen i 1860-årene. Hans kone het Inger Andrea Pedersdtr. Barn: Petra, f. 1860, Anton, f. 1863 g.m. Indiane Martinsdtr. Sundby-eie, kom til Ynshagen, Johan Edvard, f. 1866, Ole 1869-92.Fredrik Johannessens enke bodde på denne plassen ennå i 1890, men flyttet en tid senere. Noen flere har det ikke vært her.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kilde FS, og er usikker informasjon som må sjekkes mot orginalkilde:Rathine Marie Johansdt. gift 21/12 1834 Garnison menigheten (Aker) med Sjul Nielsen. Barn: Ferdinand Gustav f. 1/11 1835 Hammersborg-dpt. 21/2 1836 Garnison menigh., foreldre Syvert Nielse og Rathine Marie Johansdt. (Smith).Lovise Smith: Barn: Christian dpt. 2/9 1849 Vår Frelsers krk. Christiania -- Frederikke Emalie dpt. 20/8 1843 Vår Frelsers krk.. Foreldre til begge Erich Amundsen og Lovise Caroline Smith. Ikke funnet Ingebør som var 28 år i 1865.Mathilde Smith: Barn: Frederik Anton Johannesen f.1/5 -dpt. 12/5 1826 Rikshospitalet KK, Christiania, foreldre Johannes Olsen og Mathilde Sophie Johansdt.De andre barna som er nevnt i tidliger innlegg er ikke funnet. Det kan jo godt være flere barn enn de nevnte, men de kjenner jeg ikke til. Der må du til kirkebøkene for å lete.Hvor og når kommer navnet Vinger inn i bildet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Tusen takk Berit. Jeg registrerte ikke innlegget her før nå. Litt sakte i svingene. Hehe. Dette var morsomt. Ennå et gjennombrudd i en sak. Og slekta går til Oslo.Mvh. Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Uff og grøss. Jeg har visst blitt veldig treg i oppfatninga. Her var det flere innlegg. Takk Odd for videreføringa her. Da har jeg takka alle tror jeg. c(',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.