Gå til innhold
Arkivverket

[#17561] Johan Martin Karlsen Dahl, Nesna i Nordland


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Er det noen som kan hjelpe meg å finn ut litt om foreldrene til Johan Martin? Han ble født 12. januar 1871 i Nesna i Nordland. Han ble konfirmert 11. okt. 1885 i Møkster i Hordaland. Flyttet han sammen med foreldrene? Faren het Karl Johansen og moren Kristine Johansdtr. Thorsvåg. Finnes det bygdebøker for området? Har noen tilgang til kirkebøker e.l. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen takk. Har funnet en Johan Gabrielsen 65 år på gården Thorsvik i 1865-tellingen, men ingen barn er nevnt. Så kanskje dette er Kristines far og mor. Hvis Johan Martin var hos pleieforeldre er det kanskje litt vanskelig å finne foreldrene. Trenger fremdeles hjelp til mine spørsmål. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest T. Grindheim

Prøver igjen for å se om det finnes hjelp å få. Har ikke klart å finne mer om foreldrene hans. Er det noen som kan hjelpe meg? Finnes det bygdebøker for området? Har noen tilgang på kirkebøker for Nesna? Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest T. Grindheim

Tusen takk for hjelpen Frode. Er dette din slekt også? Vet du mer om Johan Martin? Lurer på om han hadde søsken eller om han fikk flere barn enn min oldemor Mathilde Mikkeline. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Holthe

Det er ikke min slekt, så vidt jeg vet. Jeg vet heller ikke mere om ham.Har forsøkt å finne faren i folketellingene 1865/75, men uten resultat. Underlig. Kanskje det er fordi yrket var styrmand?Har også forsøkt å finne om faren utvandret til Amerika, uten positivt resultat.m.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.