Gå til innhold
Arkivverket

[#17563] ole knutsen f.1888 Hundorp s:fron .til boston 1906


Gjest Grete kjølgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Det er nærliggende å tro at Ragna, kona til Ole Knutsen, er identisk med søsteren til Karen som var gift med Kristian Knutsen. Med andre ord et søskenbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete kjølgård

Hei igjen. Jeg er overveldet! Hva dere klarer å finne ut.Hastig sammenfattet betyr dette at brødrene antakelig holdt sammen hele tiden og at de tom også ble gift med to søstre som kom fra S.Fron. Men denne Ragna har ingen vist om i vår familie. Og at Kristians kone var fra S.fron er helt nytt. Alltid vært ment at hun kom fra Sandefjord distriktet.Kan Ragna ha dødd forholdsvis tidlig? Og Ole er fortsatt litt mystisk da jeg fortsatt ikke vet mer enn når han reiste til Usa og han har dødd der borte i 1974.Min far gleder seg stort over dere alle sammen da han nylig har fått et nytt helt ukjent søskenbarn på sin egen alder over there. Tusen takk alle sammen. Spennende lesning og jeg må studere dette mere. Mvh Grete k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Kjølgård

Hei Laila og alle andre.Ja kontakt er opprettet, men vi har ikke fått snakket med han. Men, bekreftet med stor sannsynlighet at det er han.Vet fortsatt ikke mere enn det. Men alt er jo litt overveldende da. På toppen har jeg klart ¨å rote bort nettadressen til skipsmanifestene og de skulle jeg gjerne ha sett mere på. Kan noen hjelpe meg med det. Ole er litt av nøtt da han tydeligvis ble gift der borte. Men ingen vet hva som skjedde med fruen ,prøvde meg på nye søk i dødsregistrene men uten særlig hell både etter Karen og Ragna. Aud på Sel som tydeligvis hadde tilgang på kirkebøker for S.Fron kan du si noe om det stod noe om faddere? Ellers er det mye spennende å lese i skipsmanifestene og ikke minst var det interessant med 1930 censusen fra Ambrose. Nesten bare nordmenn og skandinaver. Er dette nybygger land og jeg prøvde meg på kart på hjemmesiden til Laila . Stemmer det at det ligger helt ved grensen til Canada.Fortsatt like interessert og veldig takknemlig. Med vennlig hilsen Grete K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg går ut ifra at du tenker på faddere ved dåpen til Kåre i 1921:Mathea Aspen, Emma Aspen, Sigurd Haugen og Håkon Vassrud.Forøvrig hadde Kåre dobbelt fornavn ifølge klokkerboka for Sør-Fron; Kåre Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.