Gå til innhold
Arkivverket

[#17576] Ukjent i Amerika fra ca. 1920


Gjest Vera Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vera Hagen

Jeg ønsker hjelp til å finne Knut Samuelsen, f. 2/8 1900 i Mo, Tokke i Telemark. Foreldre var Samuel Gundersen fra Dalen og Sigrid Knutsdatter fra Setesdalen, Knut emigrerte til Amerika som ung. Hvor ble det av han og når døde han? Her er det ikke mange opplysninger å gå på, men jeg håper allikevel på respons. Med vennlig hilsen Vera Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er ingen K/C/Ka/Ke/-nu* Sam* som passer i 1920-1930 censusene..Vet du hvor han bodde før han reiste? Kan han ha brukt et annet navn enn Samuelsen?Er det bare jg som er blind og ikke finner ham i emigrantprot? hen er vel her i 1900 Lenkeog, er Knut hans eneste fornavn?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vera Hagen

Takk for lenken, Laila. Det var rett familie, og jeg hadde ikke funnet den. Har dessverre ikke flere opplysninger om Amerika-fareren, bortsett fra at ha kanskje brukte en av de to andre etternavnene jeg nevner. Det kan jo også være mulig han reiste til Canada. Det var jo mange som dro dit i 1920-åra.Med vennlig hilsenVera Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.