Gå til innhold
Arkivverket

[#17579] Sjul Robak og hans etterkommere - Sandsvær, Våle og Holmestrand-distriktene


Gjest Inger-Lise Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Jeg har en liten slektsbok med tittel: Sjul Robak og hans Efterkommere. Boken er utgitt i 1901 av Aktietrykkeriet Signal i Kristiania, og som forfatter er skrevt: 'En af dem'. Boken er i gotisk skrift. Den person som samlet disse opplysningene har gjort en meget bra jobb. Det står også noe opplysninger om en del av etterkommerne, men tenkte kanskje noen hadde mer rundt dette.I 1760 ble Sjul født av foreldrene Nils Sjulsen og Berte Kristiansdatter. Boken følger da slekten frem til ca. 1900.En av etterkommerne er min bestemor, Kristine, født Andersen i 1881 og gift med Ole K. Moen, Geithus. Kristines foreldre er: Nille Sofie Tellefsdatter Veierød, f. 1842 og Anton Andersen Haagenstadeie.Kanskje noen i denne slekten har flere opplysninger ?Vennlig hilsen Inger-Lise Moen, Asker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei. Sitter med bygdebok fra Våle, og her finner jeg en Sjul Nilsen gift 1. 1784 m. Berte Kristine Andersdtr. Hvål. Han kom flyttende til Robak fra Rønningen, en plass under Hvål i Sandsvær. Det står litt mer om disse..Send meg din email så kan jeg skanne resten til deg, dersom du fortsatt er intressert. Vennlig hilsen Anne-Lise Skillinghaug kaskilli@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.