Gå til innhold
Arkivverket

[#17584] Alfred Abrahamson i Montana og Elmer Abrahamson i Nord Dakota?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg er på leiting etter etterkommere etter Alfred Abrahamson i Montana og Elmer Abrahamson i Nord Dakota. Alfred og Elmer var barn til Engel og Marie Abrahamson som reiste til USA den 1. mai 1878. Marie og Engel har jeg det meste av info om, men ikke barna deres og evn. etterkommere. Marie og Engel hadde også en sønn Ludvig (trolig ugift) og en datter Ingeborg Abrahamson gift Larson i Alberta i Canada. Jeg vet ikke når tid noen av dem ble født eller når og hvor de døde. Håper at det er noen som kan hjelpe meg med litt info her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

De ble født i USA alle sammen. Engel og Marie var forlovet da de reiste til Amerika i 1878. Som du ser av debatt nr. 12780 innlegg 35 så hadde Engel og Marie flere bostedsadresser, men jeg vet ikke hvor de bodde da barna ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg, vet ikke når og hvor barna til Engel og Marie Abrahamson ble født, men jeg antar at alle ble født mellom 1880 og 1900. Grunnen til at jeg antar det er Marie sin alder. Marie ble født i 1852 og var 48 år i 1900. Jeg lurer på om dette kan være den Alfred jeg søker: ALFRED ABRAHAMSON 16 Feb 1883 Feb 1965 (North Dakota) (none specified) 502-05-7949 North Dakota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan den Elmer jeg søker være noen av disse og hvordan kan jeg finne det ut?ELMER ABRAHAMSON 13 Aug 1891 Sep 1978 54518 (Wisconsin) 53706 (Madison, Dane, WI) 388-28-0395 WisconsinELMER E ABRAHAMSON 17 May 1900 14 Mar 1991 92084 (Vista, San Diego, CA) (none specified) 390-03-2004 Wisconsin SS-5ELMER ABRAHAMSON 13 Jan 1900 01 Jul 1989 97222 (Portland, Clackamas, OR) (none specified) 475-09-7381 Minnesota SS-5ELMER ABRAHAMSON 17 Jan 1899 Feb 1967 55025 (Forest Lake, Washington, MN) (none specified) 476-20-6375 Minnesota SS-5ELMER E ABRAHAMSON 27 Apr 1895 02 Nov 1987 (V) 95501 (Eureka, Humboldt, CA) (none specified) 556-03-2305 California

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nå funnet barnebarnet til Elmer og Jenny Abrahamson. Jeg snakket med han i går. Det var lite han visste om slekta si, og han visste ikke noe om søskenbarna til moren Vivian Eleanor. Det jeg vet er at Elmer hadde to barn Vivian Eleanor og Marvin Abrahanson og at Vivian Eleanor ble gift Frieburg. Elmer døde trolig i Nord Dakota og kona Jenny døde i Tacoma i Washington i en alder av 94 år. Jeg har ikke funnet noen opplysninger om dette, men det var barnebarnet hennes som sa det. Det er mulig at det går an å finne opplsyninger Jenny og jeg ville sette pris på å få vite det om noen av dere finner noe. Det jeg har funnet ut videre er at Marie og Engel hadde tolv barnebarn og nå har jeg funnet to av dem og deres etterkommere, så der må være 10 igjen med sikkert mange etterkommere, men hvor de er er ikke godt å si. Det må nok være etterkommere etter Ingeborg, Alfred og Ludwig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

På SSDI finner du en Jennie Abrahamson f. 26. okt 1892 som dør i Tacoma 24. jan 1988. Hun fikk sitt Social Security card i North Dakota, så det er sannsynligvis den rette personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å finne noe info om Elmer Abrahamson evn når han døde. Jeg har fått opplysninge som kan tyde på at han døde i 1950-årene? Sannsynligvis døde han i Nord Dakota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at Alfred bodde i Montana og at han var gift med Minnie. I 1929 bodde Hazel og Evelyn Abrahamson hos dem, det kunne være barna til bror til Alfred, Louis? I 1920 bor de samme barna sammen med Louis. I 1930 bor også James Abrahamson hos Alfred og Minnie. Det er mulig at Louis har omkommet og at Alfred har giftet seg med enken? Eller at de har overtatt barna da foreldrene døde. Minnie sin mor Raghild bor også sammen med familien i Montana i 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at en Minnie Abrahamson dør i Spokane i Washington. Dette kan vere konen til Alfred. Det er mulig at noen av barna har flyttet dit og at hun bodde der på sine eldre dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er noen av de opplysningen jeg har fått om Alfred: I determined that the name I couldn't read on 1900 census is Louis (not Laurice). 1910 census, Poe, McKenzie Co., ND Abrahamson, Louis - age 24 Alford - age 211920 census, McKinnon, Foster Co., ND Abrahamson, Louis 34 ND Jennie wife 29 Canada Hazel M. Dau 4 6/12 ND Evelyn I Dau 3 'It appears Louis and Jennie may have died between 1920 and 1930. In 1930 census there is an: Evelyn I Abrahamson, age 12, a boarder with another family in Shuman Twp., Sargent Co., NDI could not find Louis, Jennie or Hazel in the 1930 index.The James Abrahamson, listed as nephew to Alfred Abrahamson in 1930 is probably the son of Louis and Jennie, born about 1921.On the SSDI (Social Security Death Index) I found the following: Minnie Abrahamson, b. 8 May 1893; died 28 Sep 1973, Spokane, Spokane County, Washington. [Could be wife of Alfred?]Alderen på Louis Abrahamsen stemmer med de opplysningen som jeg har fått om han fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Noen opplysninger til: Jeg har fått oppgitt at Alfred hadde barna: Hazel f. 21. juli 1915, Evelyn f. 10. april 1915 og James født 8. juli 1921. Jeg finner en Hazel Bupp f. 21. juli 1915 som dør i april 1978 i Indiana og en Evelyn Acker f. 10. april 1917 som dør i okt. 1975 i Minnesota, kan dette vere barna til Alfred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Terje Aarland

Eg har fått opplsyt at Alfred Abrahamson (f. 1888?) var farmer i staten Washington. Han dyrka for det meste epler og kirsebær. Han hadde stor suksess, men hadde lite kontakt med familien i midtvesten. Det ser ut som om han i 1930 bodde i Montana, men om dette var tilfeldig eller at han også hadde bustad her det veit eg lite om. Brødrene Ludvig og Anton hadde i fleire år budd i staten Montana.Er det nokon som kan finne ut om dette er den same familien?Alfred O. Abrahamson f. juni 1888 g.m. Minnie Abrahamson, b. 8 May 1893; died 28 Sep 1973, Spokane, Spokane County, Washington.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Lewis sine barn var Hazel og Buddy. Kva som var det virkelige navnet til Buddy vet jeg ikke. Jeg vet at der var en Evelyn som bodde hos Alfred og som muligens var datter til Lewis, fordi denne Evylyn ble nevnt i en FT som boende hos Alfred ca 1929?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1920-Census - McKinnon - Foster - ND.Louis Abrahamson, Head, 34 år gl., gift, f. i ND av foreldre f. i Norge. Yrket er ikke innført, men jobber trolig på en farm.Jennie, Wife, 29 år gl., imm. 1914, naturalisert. Født i Canada av foreldre f. i Canada.Hazel M., datter, 4 år og 6 mnd. gl., f. i ND.Evelyn I., datter, 3 år gl., f i ND. Fra OneWorldTree (Ancestry):Louis død 1922 og Jennie Marie (Thompson) født den 30. mai 1890, død 4. april 1928.Evelyn Iola Abrahamson f. 18. april 1917 i Milnor, ND., død 29 mars 1990 i Fargo ND. Gift 16 juni 1935 med Harold Myron Robbins f. 19 februar 1912 i Fergus Falls, MN., død 13 sept. 1981 i Fargo, ND.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette var veldig nyttig informasjon. Takk for hjelpa. Trolig fikk også Lewis (Louis) og Jennie en sønn ved navn James ca 1921 som bodde hos onkelen Alfred Abrahamson. I 1930 bodde Alfred og Minnie Abrahamson og denne nevøen av Alfred i Montana, men jeg har info om at Alfred hadde farm i Washington. Det kan tenkes at dette er konen til Alfred?On the SSDI (Social Security Death Index) I found the following: Minnie Abrahamson, b. 8 May 1893; died 28 Sep 1973, Spokane, Spokane County, Washington. [Could be wife of Alfred?]Jeg vet heller ingenting om hvor det ble av Hazel Abrahamson.Det jeg vet er at faren deres omkom i en ulykke på et tog. Moren flyttet da et sted og tok seg jobb, mens barna ble igjen hjemme hos sine besteforeldre (Marie og Engel Abrahamson). Likevel er noen av barna reg. i FT for 1930 som boende hos sin onkel Alfred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å søke etter obit for:Evelyn Iola Abrahamson f. 18. april 1917 i Milnor, ND., død 29 mars 1990 i Fargo ND. Gift 16 juni 1935 medHarold Myron Robbins f. 19 februar 1912 i Fergus Falls, MN., død 13 sept. 1981 i Fargo, ND.men har ikke klart å finne noe mer om dem enn det som står her. Er det noen som kan finne noe evn deres 'obit'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

I innlegg 9 har jeg fått opplyst at Hazel bodde hos Alfred og Minnie Abrahamson i 1929. Denne fikk jeg fra en lokal person i Montana for en tid siden. Jeg har nå fått opplyst at Hazel ble gift med Earl Mitchell, men har ikke klart å finne ut hvor de bosatte seg. Hazel og hennes søsken ble foreldreløs i 1928 da moren døde, faren døde i en tragisk arbeidsulykke i 1921 og da var James knapt ett år gammel. Kort tid etter at James mistet moren flyttet James til Alfred, men jeg har informasjon som kan tyde på at han vaks opp hos sine besteforeldre i ND (Engel og Marie). Mormoren til disse barna bodde i Ontario i Canada. jeg vet ikke om disse barna hadde noen kontakt med denne delen av familien.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor det ble av Hazel og James.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.