Gå til innhold
Arkivverket

[#17586] Ingeborg Larson fra Enchant, Alberta i Canada. Hvordan få info om henne?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg leter etter Ingeborg Abrahamson født enten i Wisconsin eller Minnesota ellr for den sagt skuld i Nord Dakota. Det jeg vet er at hun ble gift Larson og bodde i Enchant i Alberta i Canada og det står følgende om henne i forbindelse med farens bortgang i 1951 Mrs. Rev. L.J.R. Larson, of Enchant, Alberta, Canada. Håper på å kunne få litt hjelp slik at jeg kan finne henne eller henns etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg glemdte å nevne at foreldrene hennes var: Marie Abrahamson f. 02.1852 i Manger døde i 1933 og Engel Abrahamson f. Ingebrigtsen i 1859 og døde i 1951. Foreldrene reste til Amerika den 1. mai 1878.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Canada... se hva du kan finne på www.cyndislist.comdet er ikke mye å finne på nettet, s+å du må få hjelp der borte. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Fern Teleglow

Hej,Try www.ourfutureourpast.ca There are many Alberta local histories digitized at this website and you can search for her name - I found a picture of my grandmother this way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Når det gjelder Ingeborg eller Inzborg, så har jeg fått litt ny info. Da faren hennes Engel døde i 1951 ble det oppgitt at det var kun Inzborg av barna som fremdeles levde og da bodde hun i Blue River i Minnesota. Det kan se ut som om mannen hennes var prest eller kapelan eller noe slik. Etter det jeg vet ble Inzborg født i 1879 så da må ho ha vert et par og sytti år da faren døde og de var nok pensjonister. Jeg har info om at hun bodde i Canada i 1933, men vet ikke når tid hun flyttet tilbake til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er det som ble skrevet om Engel da han døde. Jeg ser også at Blue River ikke var i Minnesota men i Wisconsin:'Engel Abrahamson døde i en alder av 92 26. juni 1951 i Dalamere, ND Mrs. Abrahamson died on July 7, 1933. Engel hadde en stor familie. I forbindelese med hans bortgang ble det skrevet følgende: “He was the father of a large family of children, and all but one, Mrs. L.J.R. Larson (Ingborg) of Blue River, Wis., have preceded him in death. Also surviving are twelve grandchildren and a number of great-grandchildren. One grand daughter, Mrs. Marvin Frieburg, resides in Fergus Falls. Funeral services will be held at the Pioneer Memorial Home Friday at 2 p.m., the Rev. H.I. Muus officiating, and the remains will be taken to Delamere, N.D., the former home for burial. The body will lie in state at the Glende-Miller Funeral Home until the afternoon of the service.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Dette kan være et skudd i blinde, men det er 4 personer med etternavn Larson oppført i telefonkatalogen for Enchant, AL Hilsen Helge Hålåsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg husker ikke retningsnummer til Canada, men det er det mange som vet (011 ?) Som du ser, er det to som står oppført med forbokstaven G:... G 403-739-2295 , G 403-739-2118 , Gilbert 403-739-2180 , James 403-654-2819 , Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, det ser ut som det. Det er det at Marwin sine etterkommer vet ingenting om Inzborg. Kanskje fordi Elmer far til Vivian døde allerede i 1950 eller 51. Jeg vet ikke hvorfor det ikke er kontakt mellom dem, men det er mulig at Vivian visste noe, men nå er hun borte og da er det vanskelig å finne noen som kan vite noe. Det kan vere mulig at det finnes noen i Spokane i Washington fordi konen til Alfred - altså svigerinnen til Inzborg døde sannsynligvis i Spokane. Dette bygger jeg på noen opplysninger jeg har fra Montana (Minnie Abrahamson, b. 8 May 1893; died 28 Sep 1973, Spokane, Spokane County, Washington. [Could be wife of Alfred?] Jeg antar at noen av barna til Alfred og Minnie bosatte seg i Spokane. Det kan vere noen av disse:Hazel f. 21 July 1915Evelyn f. 10 April 1917James f. 8 July 1921Hvis noen av disse lever fremdeles så vet de nok noe om Inzborg eller Ingeborg. Men jeg vet ikke hvor jeg kan lete etter dem. Jeg har tidligere fått oppgitt at det skal vere en James Abrahamson i staten Washington, men noe mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.