Gå til innhold
Arkivverket

[#17594] Dødsfall i California 1915-20, finnes det søkbare kilder?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Min oldefars bror, Carl (Charles, selvfølgelig) Hamberg, døde i USA ca 1915 - vage familietradisjoner sier i California, muligens San Fransisco/Oakland-området. Hans død var ihvertfall såpass dokumentert at han etterlot seg litt penger som diffunderte tilbake til hjemlandet. Det burde derfor finnes opplysninger et eller annet sted som kan letes fram. Om han virkelig døde i California er som sagt langtfra sikkert, men et sted skal man jo begynne. Derfor - finnes det noen søkbare kilder for dødsfall i California fra den tida? Eller finnes det andre krokveier?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha for den! Var det så enkelt!? Med mine forutsetninger om at dødsfallet må ha vært synlig i offisielle papirer kan California utvilsomt utelukkes. Finnes det tilsvarende kilder for flere stater og fra samme tid? Minnesota kjenner jeg til, men ellers?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Oversikt over det som finnes via vitalsearch finner du her: http://www.vitalsearch-worldwide.com/.Jeg har ikke gått gjennom alle indexene, men jeg har inntrykk av at det er California som klart er best dekket. Går du videre på enkeltstater, vil du noen ganger bli henvist til indexer på ancestry.com, som jo er en betalingstjeneste. Det gjelder bl.a. Oregon, der de har index for dødsfall 1903-98. Jeg fikk opp at det i den perioden er en Carl Hamberg som er dø i den staten (ingen Charles Hamberg), men jeg abonnerer ikke på denne tjenesten hos ancestry.com, så jeg har ingen anelse om årstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei, dette er den Carl H. som dør i Oregon...Name: Hamberg, Carl Edw County: Multnomah Death Date: 22 Feb 1977 Certificate: 77-02873 Spouse: Claric Birth Date: - Oct 1893Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk til begge! Han som døde i Oregon i 1977 er ihvertfall ikke den jeg er på leit etter, men det blir som Askeladden: 'Har jeg slikt å gjøre og har jeg slikt å føre, så kan jeg vel ta med den også ...'. Man vet aldri hva man komme borti av etterkommere og hva som kan komme til nytte senere.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.