Gå til innhold
Arkivverket

[#17603] Johannes Bredesen fra Grue til Amerika


Gjest Albert Flisnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Albert Flisnes

Jeg har søkt etter Johannes Bredesen, f.21. desember 1860 i Grue, i Amerika og fått frem at navnet finnes i 1900 og 1910 telling i staten Illinois. Kan noen med tilgang til disse tellingene se etter hva som står om ham? Vet ikke om han var gift eller ikke. Hans far het Brede Bredesen Rismoen f.1830 og moren Karen Johannesdatter f.1835. Har ikke klart å finne når han emigrerte til Amerika. På forhånd takk! Alb. Flisnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Hi--perhaps, if in English, i might help more; but i see a Johanna Bredesen marries Claus O Legvann, 11-29-1882, #67398, Cook; IL marr index, Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hi Rorger! Albert is looking for mr. Johannes Bredesen, born Dec. 21th, 1860 in Grue, Hedmark.Albert has searched genealogy.com, and found the name in both the 1900 and the1910 census.. he wants to know if anyone has access to this database.Johannes Bredesens parents were Brede Brede Rismoen b. 1830 and Karen Johannesdatter b. 1835.Albert has not found Johannes' emigration. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Albert, den Johannes Bredesen du fant, er en som er f. i Juli 1846, så det er ikke din mannRoger, the guy in the censuses is wrong, he was born in 1846. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

vell..it seems the yoke is upon me, again...so Jan O needs to get busy...from now on all girls names in PINK and boys in BLUE...what do you say?.. Albert...i suspose you have seen the hagerup site? It has HIS parents, Karen born 31 dec 1829, etc. maybe this 'makes up' for my inattention to gender...Roger. www.hagerup.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Hei Laila. Søster av min morfar husker at det kom brev fra ham ca. 1910 -1920. Her i Grue har slektshistorielaget laget eget hefte med utvandrere fra ca.1860 til ca.1885, så jeg må 'finlese' det først, kanskje jeg finner ham der. Han kan jo også ha forandret for -og etternavn etter at han kom til Amerika som gjør det vanskeligere å finne ham der. Takk for hjelpa så langt. Alb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Gå gjennom den boka, samt kirkebøkene (utflytta) og så om du finner noe der. Jeg finner ham heller ikke emigrert... han kan være i de reg. som ikke ligger her på DA foreløpig.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.