Gå til innhold
Arkivverket

[#17604] Liming av bilder i innlegg.


Gjest Geir Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Eide

Som sikkert noen allerede har fått med seg, har jeg gjordt et forsøk på å 'lime' inn, legge ved bilde til et innlegg. Jeg mener dette var forklart i et tidligere innlegg . Men jeg har ikke klart å finne det igjen. Eller måtte en ha en hjemmeside for å få dette til å fungere ?Dersom ikke. Hva er det jeg gjør feil ? Eller, hva er det jeg skulle ha gjordt ?Det jeg gjør er å hente bildet fra mine bilder/ dokumenter på min pc. Dette ved å bruke 'Bla igjennom' rubrikken når det gjelder posting .Jeg bruker jpg/gif format. Jeg åpner bildet slik at 'dokument adressen kommer opp i boksen/rubrikken til venstre for 'Bla igjennom ' boksen/rubrikken.Jeg følger videre vanlig fremgangsmåte for posting av innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

For meg hørest det ut for at du gjør det rette, for dersom filnavnet kommer opp i 'boksen' så har du jo klikket på OK, nå har jeg ikke prøvd dette selv da. Men tenkte jeg skulle prøve å sette opp et bilde av en grandtante i USA som jeg ikke klarer å spore opp.Lykke tilmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det gikk fint for meg Geir, se 'grandaunt in America'Du må nok ha gjort ett eller annet du ikke skulle.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

hvordan er det dere gjør det? Jeg har visst litt tungt for det... mokkaskje blir for stort for meg tror jeg :) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Etter hva jeg har skjønt (og gjort) må det legges inn i et nytt innlegg. Like under viduet der du skriver beskjeden din ser du så et lite browser vindu hvor du leter opp den eventuelle filen på din datamaskin - klikker OK og sender meldingen. Bildet kommer ikke frem i det vinduet du kan rette på meldingen, men det er der når meldingen er sendt. Huffa meg, var dette forståelig? mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Nå virket det. Da var det kun jeg som hadde brukt bmp-format i første forsøk. I andre forsøk viste ikke bildet seg i 'rettefremvisingen', dermed gikk jeg ut fra at det var feil igjen, men, nå var det altså riktig.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.