Gå til innhold
Arkivverket

[#17618] Oppslag i Hovin, Ullensaker, Akershus 1884


Gjest Hanne Johnsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Johnsrud

HeiEr det noen som har mulighet til å sjekke en dåp den 19.10.1884 i Hovin, Ullensaker for meg. Den døpte skal være Minda Otillie (muligens Kristiansdatter) f. 07.09.1884.Hadde notater om denne dåpen fra et besøk på riksarkivet men de er forsvunnet som 'nåla i høystakken'.Hilsen Hanne Rælingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Den kan du få ikveld,Minda Ottilie, født 07.09.1884, døpt 19.10.1884, 'uekte' datter av Pige Maren Ovidia Olsdatter og Ungk. Kristian Hansen Rud, tjener. Det står at hun bor på Branta på almendingen, han på Rud i Sørum. Mht. fødselsår står hun 1860(?), han 1864. Faddere: Pige Gina Olsdatter Grøndalen, Pige Karen Olsdatter Nordby, Inderst Gustav Olsen Nordby, Inderst Torvald Hansen Nordbymoen og Unk. Ole Kristian Olsen Syverstad. Anmeldt av barnemoren. (Ullensaker Mini II 1 1878-1893 2/7 f.36 no.24)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Nå gjelder det 'bare' å få bekreftet at denne Minda Otillie er min samboers oldemor som ble drept av trikken 12. desember 1959 på Majorstua i Oslo. Må nok en tur på byarkivet:-)Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Eller du kan ta en tur på Nasjonalbiblioteket inngang Observatoriegaten, der kan du få sett f.eks. Aftenposten og du finner trolig både omtale av ulykken og ikke minst dødsannonsen. Ofte står fødselsdato i dødsannonsen. Jeg tror de åpner kl. 11.00, er ikke sikker på hvor lenge dørene er åpne. Når du kommer inn, kan du henvende deg ved resepsjonen rett frem. Eller gå trappen ned til venstre, leseapparatene står til venstre når du kommer ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.