Gå til innhold
Arkivverket

[#17619] Voss. Familie med min tippoldefar Anton Jonsens farfar Hans Arnesen Draugsvold.


Gjest Ørjan Vollan Larsen
 Del

Recommended Posts

  • 8 måneder senere...
Gjest Ørjan  Larsen

Hei. Brødrene Benjamin og Joseph Larm holdt til i Veiten 5 i Bergen fra ca 1886. Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvem dette paret er? Min tipp-tippoldefar kom fra Draugsvold i Voss. Kan dette være en bror? Dette bildet eide min tippoldefar. Dette og noen andre gamle bilder var noe min mormor fikk etter sin bestefar. Mannen på bildet ligner veldig på min tippoldefar og kona ligner min oldefar (som ung).Jeg er veldig takknemlig for svar om noen kan hjelpe meg med dette jeg vet ikke hvem jeg skal kontakte. Kanskje finnes negativer på museum o.lVennlig hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ørjan Larsen

Hei. Prøve igjen. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette? Hvordan er det mulig å finne ut hvem dette er?Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ørjan Larsen

Hei.Jeg sendte bildet over til Bunad og folkedraktrådet og fikk svar fra førstekonsulent Jon Fredrik Hauge. ----------- Hodeplagget på kvinnen ble brukt ei tid av kvinner i Vossestrand, men den er mest vanlig i Sogn (sognehetta). Trøya er ei knappetrøye, som tilsvarer moten på siste halvdel av 1800 tallet. Ermpryden er mer lokalt særpreget fra Voss. Forkle og stakk tilhører samme periode og kan godt være brukt på Voss.Bildet kan godt være tatt i 1880-90 årene.Mannen bærer en dress som var vanlig av alle i hele landet.Er det noen som har peiling på hvem dette kan være? Alt av interesse.MVH Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.