Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Yvonne Trengereid

[#17624] INGEBORG AMALIE PEDERSEN

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid

Min tippoldemor, Ingeborg Amalie Pedersen, var født i 1871. Tror fødestedet var Skudesnes. Hun ble gift i Bergen i Årstad kirke 15.04.1895 med Olai Martin(us) Olsen fra Selje i Nordfjord. Min oldefar, hennes sønn, Edvin Olsen ble født i 1900. Ingeborg døde i 1903.Mitt problem: Finner ikke informasjon om Ingeborg før hun ble gift i Bergen. Hvem hennes foreldre var, hvor hun 100 % kom fra osv. Håper noen har noen tips om hvor jeg skal lete, eller har informasjonen jeg mangler. På forhånd; tusen takk for hjelpen!!!!!!! mvh Yvonne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Om du ikke allerede har gjort det, så sjekk giftemålet i 1895. Der burde alt stå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg mente sjekke i kirkebøkene, ikke på nettet for der står ikke alt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen står det at Ingeborg Emalie Pedersen var født i 'Skuddesnæs' i 1871 som datter av Værksarb. Emmanuel Pedersen, at hun var konfirmert i Skudesnes 4. oktober 1885, og at hun siste gang gikk til nattverd i Samnanger.I Bygdebok for Karmøy - Skudesnes og Skudesneshavn (1982) av Arnvid Lillehammer - side 717 - finner vi at Emanuel (Pedersen) Sjursen, født 1844, giftet seg i 1868 med Brita Rasmusdatter, født 1840 og datter til Rasmus Rasmussen på Høye i Avaldsnes. Selv var Emanuel sønn av Peder Emanuel Sjursen, født 1826, og Ingeborg Toresdtr.Ingeborg Emalia er oppført som barn nummer to i barneflokken til Emanuel Pedersen og Brita Rasmusdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.