Gå til innhold
Arkivverket

[#17624] INGEBORG AMALIE PEDERSEN


Gjest Yvonne Trengereid
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid

Min tippoldemor, Ingeborg Amalie Pedersen, var født i 1871. Tror fødestedet var Skudesnes. Hun ble gift i Bergen i Årstad kirke 15.04.1895 med Olai Martin(us) Olsen fra Selje i Nordfjord. Min oldefar, hennes sønn, Edvin Olsen ble født i 1900. Ingeborg døde i 1903.Mitt problem: Finner ikke informasjon om Ingeborg før hun ble gift i Bergen. Hvem hennes foreldre var, hvor hun 100 % kom fra osv. Håper noen har noen tips om hvor jeg skal lete, eller har informasjonen jeg mangler. På forhånd; tusen takk for hjelpen!!!!!!! mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen står det at Ingeborg Emalie Pedersen var født i 'Skuddesnæs' i 1871 som datter av Værksarb. Emmanuel Pedersen, at hun var konfirmert i Skudesnes 4. oktober 1885, og at hun siste gang gikk til nattverd i Samnanger.I Bygdebok for Karmøy - Skudesnes og Skudesneshavn (1982) av Arnvid Lillehammer - side 717 - finner vi at Emanuel (Pedersen) Sjursen, født 1844, giftet seg i 1868 med Brita Rasmusdatter, født 1840 og datter til Rasmus Rasmussen på Høye i Avaldsnes. Selv var Emanuel sønn av Peder Emanuel Sjursen, født 1826, og Ingeborg Toresdtr.Ingeborg Emalia er oppført som barn nummer to i barneflokken til Emanuel Pedersen og Brita Rasmusdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.