Gå til innhold
Arkivverket

[#17629] 3 skifter fra Nordfjord


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg vil gjerne få opplyst hvem som er nevnt i skiftene etter:1.) Brite Jonsdtr Jostad, Stryn, prot. 6, side 365, 1727-17312.) Gunilde Clausdtr Jostad, Stryn, prot. 7, side 348, 1731-17343.) Brite Knudsdtr Eide-Ytre, prot. 10, side 377, 1747-1750Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1.) Brite Jonsdtr Jostad, Stryn, prot. 6, side 365, 1727-1731, 10. mai 1730. Enkemann Absalon Olsen, barn Joen Absalonsen, 7 år, Agnete Absalonsdtr, 3 år.2.) Gunilde Clausdtr Jostad, Stryn, prot. 7, side 348, 1731-1734, 5. oktober 1733. Enkemann Joen Andersen. Eneste barn avdøde Brite Joensdatter, som gadde etterlatt barna Joen Absalonsen, 10 år, Agnete Absalonsdatter, 8 år.3.) Brite Knudsdtr Eide-Ytre, prot. 10, side 377, 1747-1750, 7. oktober 1749. Enkemann Bryunild Pedersen, barn av to ekteskap: Knud Christophersen Øfreberg, Peder Christophersen, 36 år, Endre Brynildsen, 27 år, og Marite Brynildsdatter, 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg vil berre henge på her, sidan eg ser at Barbara arbeider med Jo(n)stad - dersom ein brukar Jacob Aalands bygdebøker, kan ein finne stader der han (eller dei som har sett manuset til trykking) har blanda saman dette gardsnamnet med stadnamnet Jostedal, så ein bør vere merksam på at folk som står med fødestad Jonstad, kan vere frå gardar i Jostedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Tusen takk for opplysningene!Takker agså for din henvisning, Aase, og skal være oppmerksam på det. Jeg har fått noen sider fra bygdeboken for Innvik per e-post. Nå er jeg i ferd med å sammenligne og SUPPLERE vedrørende informasjonene med Digitalarkivets kilder fra området. Heldigvis ser det ut til at det som står i bygdeboken om mine aner fra Ljåstad / Jonstad (6 generasjoner) er riktig.Hilsen - Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.