Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Hanne Heen

[#17632] Catarina Knutsdatter Sandberg, født ?,, gift 1719

Recommended Posts

Guest Hanne Heen

Hei, er det noen som vet hvem denne Catarina er, hvor og når ble hun født og hvem var hennes foreldre. hun ble gift 1719 med Christian Ludvigsen Paus, han døde 1743.

Guest Tor Andersen

Hvor i landet ble hun gift? Og hva er kilden for dette?

Guest Hanne Heen

Jeg er ikke sikker på hvor de ble gift, etter de opplysninger jeg har så døde Christian L. Paus i Stavern. Opplysningene har jeg fått av min onkel og hvor han har hentet dem fra er jeg ikke sikker på. Jeg har oppgitt 3 barn i dette ekteskapet, Jacob, Gerhard,født i Aker, og Gjertrud.

Guest Berit Knudsen

Kilde FS: Christian Paus gift med Catharina Margareta Knudsdatter fikk barna: Gerhard Ludvig dpt. 19/6 1721 Gjerdrum A.-- Gertrud Helena 1722 gift 16/10 1754 Davik SF Paul Glad-- Jacob Christian f. 1723 MR? gift 11/9 1753 Øskog MR. Maren Persdt.

Guest Berit Knudsen

I 1801 har du Sandberg gård i Skogn Ntrl.

Guest Tore H Vigerust

Hennes slektsnavn kan også være svensk.

Guest Hanne Heen

Tusen takk til Berit, Tore og Tor. Det var jo litt nytt her, og som Tore skriver så er det vel mulig hun kan være Svensk. Det er vel en grunn til at de som gransker på Munthe og Paus slekten ikke har mer opplysninger om henne. Når man søker på Sandberg på DIS treff ser det ut som det er flest Svensker som dukker opp. Det blir vel en av de uløste gåter. Takk for hjelpen til dere, og skulle noen andre vite mer om henne er jeg fortsatt interresert.

Guest Arnstein Rønning

Ingen Knut på 'Sandberran' i Skogn som passer (Skogn Historie IIA).

Guest Hanne Heen

Takk til deg Arnstein, da kan vi vel utelukke Trøndelag i første omgang.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.