Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Jan Peter Wiborg

[#17640] John A. Olsen, født i Skogn, Nord Trøndelag ca 1838

Recommended Posts

Guest Jan Peter Wiborg

Hei, er det noen her som har tilgang til Skogn (Alstadhaug) kirkebok for ca 1838, og lete opp en 'John A. Olsen'? Han skal være født i Skogn i 1838, og emmigrerte til USA i en alder av 27 år i 1865.John giftet seg i 1871 med ei Sophie (f. 1847) fra Nordre Lands prestegjeld, og de bosatte seg i Brandon, Douglas County, Minnesota.Muligens kan han stå som utflyttet fra Alstadhaug sogn i 1865 også. En svært usikker utreisedato er 27. mai 1865 fra Bergen...Jan

Guest Tor Andersen

En henvisning til tidligere tema vil kanskje hindre dobbeltarbeid Lenke

Guest Arild E. Pettersen

Jeg har tilgang på en håndskrevet avskrift av kirkeboka for Skogn/Alstahaug og må ta forbehold for mulige feilkilder.Johan Andreas Olsen født i Skogn 08.02.1839, døpt 31.03. samme år. Far: Ole Andersen Hoem. Mor: Jonette Johansdatter. Johan Andreas ble konfirmere 24.09.1854 i Alstahaug kirke.Mht. utflyttingen fra Skogn kan jeg ikke finne denne anført i kirkeboka hverken i 1865 eller de nærmeste årene. Kan ha flyttet til et annet sted før han emigrerte, det må i så fall ha skjedd før 1860 som er den bakre grensen jeg har sjekket.Mh. Arild E. Pettersen

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.