Gå til innhold
Arkivverket

[#17640] John A. Olsen, født i Skogn, Nord Trøndelag ca 1838


Gjest Jan Peter Wiborg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, er det noen her som har tilgang til Skogn (Alstadhaug) kirkebok for ca 1838, og lete opp en 'John A. Olsen'? Han skal være født i Skogn i 1838, og emmigrerte til USA i en alder av 27 år i 1865.John giftet seg i 1871 med ei Sophie (f. 1847) fra Nordre Lands prestegjeld, og de bosatte seg i Brandon, Douglas County, Minnesota.Muligens kan han stå som utflyttet fra Alstadhaug sogn i 1865 også. En svært usikker utreisedato er 27. mai 1865 fra Bergen...Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Pettersen

Jeg har tilgang på en håndskrevet avskrift av kirkeboka for Skogn/Alstahaug og må ta forbehold for mulige feilkilder.Johan Andreas Olsen født i Skogn 08.02.1839, døpt 31.03. samme år. Far: Ole Andersen Hoem. Mor: Jonette Johansdatter. Johan Andreas ble konfirmere 24.09.1854 i Alstahaug kirke.Mht. utflyttingen fra Skogn kan jeg ikke finne denne anført i kirkeboka hverken i 1865 eller de nærmeste årene. Kan ha flyttet til et annet sted før han emigrerte, det må i så fall ha skjedd før 1860 som er den bakre grensen jeg har sjekket.Mh. Arild E. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.