Gå til innhold
Arkivverket

[#17642] Innvandring til Minnesota før 1880


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Mormors halvsøster, Anna Amalie Michaelsen, f. 22.7.1853 i Vadsø utvandret ifølge Emigrasjon fra Trondheim 1867-1925 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=12380>Lenke 20 år gammel, fra Vadsø med Tasso 26.6.1873 til Hancock, med navn Anna Mekaels.I 1880 er hun i Minnesota (Winnebago City, Faribault) gift med Daniel Skinner, og med barna Charles W og Jessie L, se her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg har ikke tilgang på noen folketellinger i Amerika, men deres sønn Charles døde allerede 12.27.1907. Han bodde i Faribault County i Minnesota. Du kan prøve å få tak i nekrologen hans, selv om det nok ikke er helt enkelt. Men om du får det, kan det stå viktig informasjoen vedrørende hans slekt.Lykke til!mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Kari! Familien bor i Faribault Co. Winnebago twp. 1.juni 1900. han/hun som har skrevet, var en gris!)Dana Skinner, head, f. 1832, i Pennsylvania, foreldrene f. i Vermont, Anna Skinner, f. Oct. 1853 i Norge av norske foreldre, f. 5 barn, alle 5 i live immigrerte i 1871 Barn: Charles W, f. August 1878 i Minnesota Jessie L., Dec. 1879 i Minnesota Pearl J. , f. Juni 1881 i Minnesota Minnie May? f. Dec. 1888 i Illinois xxxx , sønn, f. August 1892. i Illinois----------Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hjertelig takk både Laila, Geir og Tormod. Det er rett dame, for hun er født i oktober eller juli 1853. Faren skriver i et brev at hun har fødselsdag 27.10.1853, men jeg har notert fra kirkebok i Vadsø at hun ble døpt da, og var født 22.7 samme år.. Hun emigrerte etter mine notater 1873.Jeg har et bilde som kanskje er av henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kari, når du søker etter Charles i MN-death-index, søk på fornavn begynner med Chas han er indexert på det Chas (Charles) står det.. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg tror at enten så døde Dan* Skinner før 1908 (ikke i Minnesota death-index) eller så flyttet de ut av Minnesota. Han er ikke indexert i Minnesota i 1910 hvertfall. Men da burde evt. Anna vært indexert i Minnesota, og det er hun ikke... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk Laila. Jeg har funnet Daniel, samt fotografiet jeg avfotograferte fra et album da jeg var i Vadsø for en del år siden. Der det står at det er bilde av Anna Skinner, født Michaelsen. Det var grunnen til at jeg søkte etter Skinner-ne i første omgang. Barna hennes er altså min mors (halv)-fetre/kusiner, men atskillig eldre enn henne.I Hennepin døde en Daniel Harman Skinner. Det er den eneste i Minnesota jeg kunne finne.Jeg har forresten ulike fødselsår på ham. Du skriver 1832, menn i 1880-tellingen fant jeg at han var 32 år, altså født ca. 1848.Noen av barna var jo født i Illinois. Kan de ha dradd dit?Vet du hvilket kjønn Perl har? Den sønnen som ikke hadde navn - var det uleselig eller ikke oppført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Pearl er jente, den siste er vond å lese, kan være Elmer eller noe sånt, men det kan og være John... vanskelig å si...Når jeg ser nærmere etter på Dan's fødselsår, så står det at han er 63 år i 1900, og, grisepennen har skrevet 1837 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Laila!Har du sjekket 'Anna Mrs Skinner' fra Minnesota-tellingen i 1910 ut av saken???Marius (som ikke har tilgang: HYL og SNUFS!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jepp, Marius, har sjekket henne ut av saken... :)Slektsforskerdag i Oslo på Lørdag!!! Engebråten skole, kl 1000-1600 Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Men da er jeg dessverre eller heldigvis på vei til en ukes-tur i Tunisia!Men jeg er veldig interessert i hun du har sjekket ut.. Det var kanskje helt feil folkhun bodde sammen med - eller feil fødselsdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg er rimelig sikker på at familien ligger begravet på Hillside Cemetery i Winnebago Township. Dette er et gammlet gravsted som ligger i Section 27 i Winnebago. Det er mange stener som er brukket o ellers er i dårlig forfatning.Om du går eller kjører på US 169 nord for Winnebago Township vil du finne dette gravstedet på venstre side av veien.Gravstedet blir også kalt The North Cemetery.Her ligger følgende medlemmer av Skinnerfamilien begravet:Dana A. Skinner født 27.10.1852 død 26.9.1902, Wife to Dan.Dan M. 1837 - 1919Will , that's Chace or Charles W, born 11.8.1878 and died 27.12.1907.Charles W var født i 1878 i følge 1880 tellingen, jeg vet ikke mer.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei igjen.Det tyder ikke på at Dan døde i Minnesota i 1919 ellers var han nok ganske sikkert blitt registrert i MHS registeret. Nå ligger Winnebago kun ca. 19 miles fra Iowa , så det kan nok hende at det var der han døde.Hans nekrolog stod nok i den lokale avisen.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hei Tormod! Hjertelig takk! Men hvor har du funnet dette? Det er langt fra Drammen til USA, og du rakk vel ikke dit mens jeg var på kor-øvelse?Jeg skjønte ikke helt om kona til Dan var begravet der også. Og hvordan kan jeg finne nekrologen i den lokale avisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei igjen.Jeg er rimelig god på USA og Minnesota. Derfor fant jeg denne kirkegården ganske kjapt. Jeg hadde besøk fra en tremenning fra Minnesota og hennes familie i sommer. Fra dem fikk jeg bl.a. kart over staten Minnesota og fant ut at Winnebago var ca. 19 miles fra Iowa.Da Dan eller Daniell ble gravlagt sammen med sin kone og sønnen Will , er jeg rimelig sikker på at stedet's lokalavis har skrevet noen ord om han.Ellers er fantasien en god støttespiller i å finne frem.Historical Societies er også et fint sted å få hjelp.Lykke til!mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Tormod, selvom du er god på Minnesota (som vi vet du er), bør du oppgi kilden for det du fant. Eller er det hemmelig? :)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk Tormod! Her er nøyaktig hva som sto der (klipp og lim) SKINNER Anna A 10/27/52-9/26/1902 (wife of Dana) Dana M 1837-1919 Will 8/11/78-12/27/1907 (Troop H-12th MN Cav)Jeg ble litt forvirret av at du skrev at kona het Dana A, men ser her at det heldigvis står Anna A. Hva betyr parentesen etter Will, tro? Kan man finne noe mer ut av den kilden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er en henvisning til en militær greie.. Tropp H, 12 Minnesota Kavaleri tenker jeg..Men, Tormod, hvem/hva er din kilde her: Will , that's Chace or Charles W, born 11.8.1878 and died 27.12.1907.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.