Gå til innhold
Arkivverket

[#17650] Øvre Eiker, Berthe Andreasdatter født 1845


Gjest Steinar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gundersen

Jeg prøver igjenBerthe Andreasdatter blir født 1845 i Øvre Eiker. Det er muligens hun som er tjenestepike på gården Ødeværp i 1865 (FT 1865 Berthe M Andreasdatter 21 år).I FT1900 er Berthe Andreasdatter gift med Ludvig Simenstad (født Simensen) som logerende skredder på Gnr.96/Bnr.2 Borgen på Modum. (Ludvig er født på Gjøvik men vokste opp på Nes Hedmark. Hans foreldre er kjent). Berthe har to barn fra et tidligere forhold med en Hans: Inga født 1887 og Oskar født 1895, begge på Modum. De antas å gifte seg ca 1897.Jeg vil gjerne vite mer om Berthes fortid og hvordan det gikk med begge etter 1900. Kan noen hjelpe meg med utfyllende informasjon?Hilsen Steinar (steinargundersen@hotmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne vielsene i kirkebøkene. Der vil du finne navnet på henens far. Mormonerdatabasen sier dette:Birte Maria ANDREASDATTERBirth: 01 Mar 1845 Place: Eiker, Buskerud, NorwayChristening: 06 Apr 1845 Place: Eiker, Buskerud, NorwayFather: Andreas CHRISTIANSENMother: Christine JONSDRSå dette er jo ingen dårlig kandidat. Foreldre og søsken av den Birthe Maria som nevnes over finnes her i 1865:Lenke I Folketellinga for Eiker i 1875 finner vi på Værphougen:Andreas Kristiansen husfader enkemand jordbrugsarbeider 1811 født i Modum, HæggenAnne Helene Andreasdatter datter ugift husholderske 1854 født i Eker, BakkeIngebjørg Kristine Andreasdatter datter ugift 1864 født i Eker, Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.