Gå til innhold
Arkivverket

[#17658] Hitteren Sør Trøndlag Grønslætten .


Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Hei,Kan noen der ut hjelpe meg, med min oldemors foreldre ? Hitra i Sør Trøndelag ,Mort(h)en Mort(h)ensen. Født i Stadsbygd 1815. Vet noen når han er født/døde? Hans foreldre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

På FS finner du Morten Mortensen gift med Gunild Johnsdtr 24 Okt 1841 i Hitra. Hans far samme navn, hennes far John Haagensen.På FS Vital Records finnes så Morten f. 20 Aug 1818, døpt 31 Aug 1818, foreldre Morten Mortensen og Marta Pedersdtr. Morten og Gunhild er ihvertfall i live i 1875, folketelling for Hitra, Morten oppgir da f. i Rissa.Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei !Ved folket. for 1865 har ekteparet følgende barn: Carl Joh 18 år, Methe 16 år, Ove H. 14 år og Anthon Haagensen- deres pleiesønn- 4 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Johansen (Lundemo)

Hei,Ole ,Kan du navn på de som er eldre også ? Takker, i mine data heter hun Methe 16 år :Mette. Hilsen Inger Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Johansen

Hei,takker for det ,jeg venter spent på svar. Har på lørdag,besøkt Slektforskerdagen ,på foredrag ,om kunsten å lete på nettet,så det er 'mulig 'jeg kan finner fram selv ,tror det tar tid. Takker hilsen Inger Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Inger Johanne! Jeg har nå forsøkt å lete i den aktuelle kirkeboken etter flere søsken, men skriften der er så svak og utydelig at den for store deler er umulig å tyde - ihvertfall uten spesialutstyr. Jeg har imidlertid funnet noen,men er usikker på om jeg for enkelte har tolket navnene helt riktig: Elen Matine(Martine?) f. 02.06.1842, Ove Hilmar(Helmer?) f.06.06.1845, Carl Johan f.14.11.1847, Bergitte(Birgitte?) f.1849, død 17.01.1866, Mette Olava f.20.12.1850, Ove Helmer f.14.12.1852 Hilsen Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Johanne Johansen ( Lundemo )

Hei ,dette ser spennende ut, jeg takker så masse!!. Ha en fin kveld. Hilsen Inger Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.