Gå til innhold
Arkivverket

[#17662] Karen Olesdatter Viggen i Børsa


Gjest Ann Sissel Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Sissel Jørgensen

Karen Olesdatter f. 1840 i Viggen i Børsa. Jeg har no leita gjennom hele Børsa boka, men finner henne ikke. Hun ble gift med Johan Blostrup Ingebrigtsen i Froan der hun fikk mange barn. Det er opphavet hennes jeg leter etter, kan noen gi meg et vink så blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finne 3 stk. i STrl. i 1865 som kan være henne: 1 på 25 år,Nordlandet grd. Ørlandet--1 på 26 år, Stykkene Myren grd. Børsen og 1 27 år Meistad grd. Børsen.Jeg finner ikke Johan da jeg ikke vet hvor Froan er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Ann Sissel! Jeg har funnet følgende i kirkeboken for Børsa: Karen Olsdt.f.07.02.1839,Lundene,Børsa. Døpt 28.03.1839 Foreldre: Ole Iversen, Lundene og hustru Kari Ingebretsdatter,Vollan Ekteskap 04.09.1839: Ungkar/? Ole Iversen,Lundene 46 år og pige Kari Ingebretsdatter,Vollan 34 år. Hans far: Iver Olsen,Lundene. Hennes far: Ingebrit Henriksen,Vollan Forlovere: Lars Hyttvold og Erik Johansen,Viggen Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ann Sissel

hei Ole og mange takk for ditt innlegg og telefon. Det er alltid fint når noen bryr seg. Den Karen du sender meg er nok ikke min Karen.Den Karen du sender meg fikk ei datter,Oline i 1869 og ble senere gift på Bynesset.Min Karen blir gift i Dolm Kirke 11 nov 1868 men Johan Blostrup Ingebriktsen i Froan. I innføringe i kirkeboka står Ole Iversen oppført som far.Her er det noe som ikke stemmer. Jeg har egentlig lagt hele dama på hylla, kommer ikke vidre med henne.Har du henne i din database? Skulle vi kanskje ha samme aner ville jeg mer en gjerne ha kontakt med deg igjen. Vennlig hilsen Ann Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Ann Sissel! Jeg har nå lett grundig i kirkeboken for Børsa i det aktuelle tidsrommet - 1835 - 1845,men kan ikke finne flere Karen Olsdt.hvor faren heter Ole Iversen. 'Min' Karen hadde en bror som hette Peder,f.07.10.1842. Han ble 31.08.1873 gift med Karens svigermor,enken Kornelie Blostrupsdt.Sauøya.( ikke helt uvanlig)Johan Blostrup Ingebriktsen og Karen Olsdt. med familie bodde i samme huset.Så jeg vil tro at det er svært sansynlig 'min' Karen allikevel er rette person.Kanskje du må undersøke ditt spor en gang til? Ved folketellingen 1865 bodde enken Kari Ingebrigtsdt.m/fam. som strandsitter uten jord på gården 'Stykkene, Myren 1, Børsa.Både Karen og Peder bodde da heime. Lykke til videre! Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.