Gå til innhold
Arkivverket

[#17671] Andrine Ofsdal fra Ringsaker?


Gjest Liv Ofsdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Ofsdal

HeiJeg gjorde tilfeldigvis et søk på mitt etternavn i FamilySearch, og fikk opp en ved navn Andrine Ofsdal født 13. jan. 1831 på Ringsaker - død 20. jan. 1908.Jeg har kirkebøkene her hjemme nå, men de er så og si uleselige i det tidsrommet jeg er ute etter...Er det noen som vet noe om denne damen og som kan gi meg noen hint?(Er kun nysgjerrig på dette....det er ikke min slekt.....)Mvh Liv Ofsdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg skulle tro at det er denne Randine som menes.RANDINE, født 13.01.1831, nordre Sougseie , døpt 23.01.1831 i Ringsaker, 'ektefødt' datter av Christian Mikkelsen og Berte Christensdatter. (Ringsaker Mini 7 1826-1837 4/15 f.139 no.22). Ved rask gjennomlesning så jeg ingen andre 'kandidater'.Randine Christiansdatter konfirmeres 12.10.1845 i Ringsaker kirke.Hvor hun er i 1865 vites ikke, hun er heller ikke død i Ringsaker (inkl. Brøttum og Veldre).Denne delen av Family Search må du ta med en STOR klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Ofsdal

Hei Takk for svaret...og at du tok en kikk i KB (det er Mini7 jeg har her nå). Det er godt mulig det er henne....men jeg lurer litt på hvor hun har etternavnet sitt i FamSearch fra (vet at jeg må ta den med en STOR klype salt ;) ). Glemte å si at jeg også har funnet noen Ofsdal'er i Usa....en av dem er født i Norge. Det er bl.a. Ingebor Ofsdal f. 1835 emigrerte til Usa i 1869 og hennes sønner som er født der borte.Det finnes vel ingen gårder på Ringsaker med navnet Ofsdal eller no lignende?Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Du srkiver her at Andrine er død 20/1.1908, men ikke hvor? Det finnes en Andrine Nilsdatter f. 1831 på Biri som er død 30/1-1908 i Ringsaker. Ellers er Øfstedal navn på garder i Fåberg og Gausdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Ofsdal

HeiJeg vet bare det som står på FS, og der står det ikke hvor hun døde....bare dato. Mmm...har nok kommet til at hun har etternavnet fra Øfstedal eller noe lignende... Ser at det er endel gårder i Oppland som heter Øfstedal...Tusen takk for alle bidrag, jeg kommer ikke så mye lenger her tror jeg..... :)Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.