Gå til innhold
Arkivverket

[#17675] ST - Orkdal: Johan Eriksen (Skjenald)


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Ole Johansen ble født på Skjenald i Orkdal 22/12/1839. Han ble g. 15/7/1862 m. Gjertrud Pedersdtr. Tuveng fra Tynset. Foreldrene hans var Johan Eriksen og Susanna Toresdtr. Aunemoe (f. ca 1801). Johan Eriksen vet jeg dessverre fint lite om. Kanskje noen kan hjelpe meg å finne ut mer om hvem Johan var?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved foreldresøk på FS fant jeg 3 barn til:Maren J.dt. Hofsøren dpt. 27/2 1831 Orkdal - 18/3 1922, ved dåpen står faren med bosted Hofsøren.---Olava Skjenald dpt. 15/9 1833 Orkdal og Thornetta Christianna Skjenald dpt.4/12 1836 Orkdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Johan Eriksen og Susanne Toresdtr ble gift 17.6.1830. Johan ble døpt 30.8.1801 og foreldrene var Erik Larsen (f. ca 1777) og Olava Olsdtr (f. ca 1777).Susanna ble født 21.9.1802 og døpt 10.10 og foreldre var Thore Jensen (f. ca 1772) og Maren Hartvigsdtr Nideros (f. ca 1771).Mvh Finn K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Det var interessant. Jeg var ikke klar over at dette forelå elektronisk. Er dette tilgjengelig på nettet, eller på annen måte? Jeg har nemlig mange løse tråder fra min familie i Orkdalsområdet....Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Karlsen

Nei, det foreligger ikke offisielt elektronisk ennå, men havner vel på Digitalarkivet i løpet av vinteren. Vi har registrert 1800-1840 for Orkdal og Geitastranda 1879-1907. Enkle oppslag kan jeg vel bidra med. Mvh Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.