Gå til innhold
Arkivverket

[#17676] Søker Son-familie til Herman Hansen født 1861 på Nesset, Bundefjorden


Gjest Inger-Lise Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Herman Hansen bodde i Son i Akershus en periode mellom 1900 og 1920.Jeg søker mulige søsken/familiemedlemmer fra denne perioden.Det kan være en familieforbindelse til Fredriksen som bodde i Son på dette tidspunktet, navnet Pjåken dukker opp i denne forbindelsen.Kan noen hjelpe ?Vennlig hilsenKjell-Erik Berntzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Jeg går ut fra at det er Herman Kornelius Hansen du mener? Født i Bogen, Vestre Kjærnes, og sønn av Hans Kristiansen og Oline Maria Martinsdatter Norbom. Hans Herman var nest yngst i en søskenflokk på 11.Andreas Fredriksen (1876-1959) i Pjåken i Son, var Herman Kornelius' nevø.Etterhvert har jeg fått tålelig god oversikt over denne grenen av familien.Se forøvrig innlegg no.8578 Med vennlig hilsenEva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Berntzen

Hei Eva Takk for svar,det var interessant! Kan du utdype noe mer om Herman? Etter vår informasjon var han født i Nesset i Bundefjorden i 1861,og ble i 1892 gift med Andrea Andreassen (født 1865) fra Flekkefjord. Kanskje du også kan utdype noe mer om forholdet til familien Fredriksen? På forhånd takk! Har forøvrig mailadresse: moen.berntzen@c2i.netVennlig hilsen Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Nesset er jo bare et par åretak fra Kjærnes!Herman giftet seg i 1883 med Jenny Marie Helgesen f.1866 i Vestby. Hun døde 20 april 1889 på Konglungen i Asker. Men før hun døde hadde de allerede klart å få 4 barn.1. Haakon Andreas 1883-1950,2. Henry Olaf f.og d.1884,3. Olga Johanne f.1886,4. Olaf Henry f. april 1889-d.29 06 1889.Jeg kjenner ikke skjebnen til Olga, og tror at den eneste som har etterkommere er Haakon Andreas.Jeg sender deg en mail privat. Hilsen fra Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Berntze

Hei EvaTakk for svar - må nok sjekke mine geografikunnskaper litt bedre.Med hensyn til Olga 'ble hun med' til Hermans neste ekteskap i 1892 med Andrea Andreasdatter. Olga døde 14 år gammel i år 1900.Ser frem til din mail.Hilsen fra Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.