Gå til innhold
Arkivverket

[#17695] Slektsforskerdag 2003 - 25. oktober - over hele landet!


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Øverlie

Ser at det i år er rekordoppslutning om Slektsforskerdagen i morgen med arrangement hele 17 steder i Norge: Bergen, Bodø, Gjøvik, Horten, Kristiansand, Kristiansund, Larvik, Levanger, Mo i Rana, Moss, Narvik, Oslo, Sandefjord, Sandnes, Sogndal, Steinkjer og Trondheim.Lykke til med arrangementene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Dette har nok vore ein god dag for mange ættegranskarar, men her på Geilo er det nok (diverre?) meir fokus på snø og skisport enn på ættegransking...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane Geilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Dessverre har det ikke vært mulig for meg å delta på slektsforskerdagen. Det nærmeste stedet hvor det foregikk noe er Mo i Rana som er 10 mil unna. Det ble oppfordret til å gå på biblioteket i dag, men her er biblioteket stengt på lørdager. Så jeg har kun drevet min egen slektsforskning i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Dette arrangementet var jo helt kjempemessig. Vi får se å fortsette med det ? Hvorfor er det forresten ingen slektsforskerdag i Sandnessjøen ? Det krever jo så lite å få det til. Foredragsholderne kan en få utenfra, hvis det er det som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg aner ikke hvorfor det ikke er noe slikt i Sandnessjøen, men det er jo litt merkelig siden det er over 50 medlemmer i slektshistorielaget. Har hatt sporadisk kontakt med noen av dem i slektshistorielaget, men det er kun når jeg har møtt dem ute på byen. Dessverre glemte jeg møtet sist også, men det er nytt møte kommende torsdag. Det skal jeg ikke glemme. Det har vært bare ett møte tidligere i høst.Jeg kunne jo ha chattet på DIS-Norges hjemmeside, men på grunn av telefonregnigen har jeg ikke satt meg inn i det å chatte. Har jo Online 150, men skulle jeg begynne med mye chatting er jeg redd at det ikke holdt med 5 timer pr. dag. Så deg kan bli dyrt.Vi har hatt et par foredragsholdere på møtene våre, og de er her fra byen. Blant annet har vi hatt interessante foredrag om Petter Dass. Den samme som hadde disse foredragene hadde også et foredrag om bruk av forskjellige kilder utenom kirkebøkene: Skifter, tingbøker, pantebøker osv. En mann i slektshistorielaget hadde et foredrag om Sandnessjøen under krigen også, og selv om det ikke hadde så mye med slektsforsning å gjøre så var det interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det at det ikke har vært noe arrangement i Sandnessjøen kan nok også skyldes at det lokalet som brukes på møtene i slektshistorielaget er stengt på lørdager. Det gjelder biblioteket her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hos oss pleier vi å låne nøkkelen til biblioteket og 'rå oss sjøl'. Det gjør vi når slektsforskningsforeningen har møter én gang i måneden (bare vi er ute til alarmen går klokken elleve på kvelden) og det gjorde vi også i forbindelse med slektsforskningsdagene og Ættehistoriekomiteens 'Høstmøte' i går, men vi er kanskje spesielt lykkelig lottet i det innerste av indre Østold?Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det er noen som har nøkkel hos oss også, for vi slutter ikke av det månedlige møtet før etter at biblioteket er stengt. Regner med at hvis det hadde vært noe i går, så hadde jeg fått mail fra lederen.For egen del fikk jeg skrevet om noen av anene i Hallingdalen i går, og skal fortsette i dag. Akkurat nå går det på Gulsvikslekten, som det er en god del informasjon om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Anne Lise, hva med å ta initiativ til SF-dag i Sandnessjøen neste år selv! Får du med deg riktige og nok personer, er det ikke så mye jobb på hver! Det er faktisk moro å være arrangør også!Lokalet behøver ikke å være et bibliotek, det kan være en skole, som vi hadde i Oslo. Fungerer helt utmerket!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeborg Kr. Støwer

I Trondheim var vi ca 26 stykker som var i arrangementkomiten. Vi var heldig med lokalene, og selv om det var mindre folk innom i år enn i fjor, så synes jeg vi hadde en kjempeflott dag, vi fikk mere tid til å hjelpe den enkelte også. Moro var det å se så mange unge forskere. Jeg er faktisk ikke DIS-medlem selv enda,(min samboer er), men synes arbeidet dere gjør er veldig bra, og stiller gjerne opp! 'Hvordan finne slekt i Amerika?' var mega interessant, og ga meg nytt 'blod' til å fortsette letinga der! Tusen takk for en flott dag! Gleder meg allerede til neste SF-dag! Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.