Gå til innhold
Arkivverket

[#17701] Hvor er Sivert Christian Rognvaldsen (evt Larsen) i 1865 folketellingen?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Sivert Christian f. 07 feb 1830 i Bergen av foreldre Giertru Bolette Sivertsdatter og Rognald Johan Larsen. Sivert blir gift 25 okt 1857 med Caroline Elholm i Domkirken i Bergen. Der slutter alle spor. Jeg finner dem ikke i 1865 folketellingen, finner ingen barn født i Bergen ihvertfall og heller ikke død i Bergen. Prøvde emigrantlistene, men ikke der heller. Noen som kan hjelpe meg å løse denne gåten? Mulig jeg i sene nattetimer har oversett dette paret.I tillegg så finner jeg heller ikke Giertru Bolette Sivertsdatter f. 26 jan 1794 i Bergen, død. Hennes mann Rognald f. 1786 død 17 apr 1847 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Tusen takk, Marie, det kan se ut som dette er rette folket. Merkelig at han velger å bruke Christian Larsen, når han brukte Sivert da han giftet seg. Da får jeg lete videre med Christian Larsen som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Solfrid !Jeg har selv opplevd at noen bruker fult navn den ene gangen og mellomnavn andre ganger.Men jeg tror jeg hadde hatt utgangspunkt i FT 1875 når de nå er funnet der med fult navn. Men det er ingen umulighet at det er de i FT 1865 allikevel.Men nå vet du at de er i Bergen i FT 1875.Marie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Her fant jeg dem endelig i 1891 folketellingen: Lenke.Igjen tusen takk Marie, det er ikke tvil om at man innimellom bør ta en pause fra letingen, går jo nesten helt surr 's'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Til informasjon så har jeg nå funnet dem begge døde i Bergen henholdsvis 1904 og 1908. Ser ikke ut til at de fikk noen barn.Giertru Bolette Sivertsdatter er fortsatt en gåte, men jeg skal prøve alle mellomnavn og etternavnsløsninger der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.