Gå til innhold
Arkivverket

[#17703] Gifte i Bergen, deres fedre


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Sivert Christian Larsen f. 1830 i Bergen gifter seg 25.10.1857 Domkirken i Bergen, med Caroline Elholm f. 1820 Korskirken i Bergen. Står deres respektive fedre oppført når de gifter seg. Jeg klarer ikke å finne Caroline født i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Ifølge FS blir en Caroline døpt 22.10.1820 i Korskirken av foreldre Søren Christophersen og Mette Catharine Fridrichsdr Hesselman. Kan dette være den aktuelle? Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei OddSer ut som dette er rette foreldre da jeg finner flere barn av disse og da kaller far seg Søren Elholm Christophersen, men det er jo merkelig at Caroline ikke er oppført under døpte i Bergen 1815-1894 her på digitalarkivet. Kanskje Yngve Nedrebø & Co kan fortelle meg hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen i DK 25. oktober 1857 står brudgommens far oppført som Rognald Johan Larsen, brudens far som Søren Christopher Elholm. Det står at hun var født i Korskirikesoknet, og at hun var 37 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.