Gå til innhold
Arkivverket

[#17714] 'Bounced message osv.' - kva er dette?


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Sidan andre besøkande her gjerne kan ha same problemet, spør eg om ein eller annan kan svare meg på kva dette er - minst 10 % av all innkomande post hos meg siste dagane har hatt denne ordlyden, berre med ei anna .com-adresse i den siste adressa. Eg siterer:Return-Path: From: admin Subject: ATTENTION: Bounced Message Notification, Max Number of Messages!! Date: Sat, 25 Oct 2003 06:34:25 +0200 Message-ID:A message was sent to you that was returned to the sender(bounced) because it would have caused your mailbox quota to be exceeded.The following is the reason that the message was over quota: Quota Type: Max Number of Messages Quota Available: 0 Total Quota: 1000The following is the information on the message that was bounced: Sender: Subject: [No Subject] Size: 1958 Message ID: Date: Sat Oct 25 06:34:25 2003 Reply-To: [No Reply-To]To fix this problem, delete some messages from your mailbox, and contact the sender to resend the message.If the size of the message is too big, contact the sender to reduce the size of the message and resend the message.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Det betyr at mailboxen din er full, og at du må slette noen av mailene dine slik at det blir plass til å ta i mot nye. Om du ikke vil slette dem, lagre dem først i en egen mappe som du oppretter, så sletter du de som står i inbox'en. Jeg har samme problem på jobadressen, men der har jeg bare plass til 8 mailer! Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Når du har opprettet en ny mappe, går du bort til meldingen som skal flyttes, trykker ned museknappen og holder den nede mens du flytter meldingen over til den nye mappen. Når du så slipper knappen, har meldingen byttet plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg har ca 60 meldingar totalt i alle 4 mappene i innboksen min, og har hatt betydeleg fleire mange gonger før, så eg kan ikkje forstå at det skal vere forklaringa. Eg har ikkje gjort programendringar i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Les bruksanvisningen for Mailwasher 2.0 og derfra vil forklaringen fremkomme. En av funksjonene i dette program aktiveres av brukeren via at mottatt mail avkrysses i boksen 'bounce'.Mvh knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Takkar for forsøk på å hjelpe, men er ikkje nærare forklaringa. MailWasher nemner så langt eg kan sjå (og eg HAR lese hjelpefilene, det er ein uvane eg har ;-) ikkje eit ord om nokon Message Quota, heller ikkje finn eg noko om det i OE.Og kvifor skulle det kome så brått, utan at eg har installert eller oppgradert noko som helst? Eg trudde kanskje det var ei form for spam som skulle inspirere meg til å sende melding tilbake til den avviste adressa, slik at dei fekk bekrefta at eg verkeleg er til stades på adressa dei brukar, men då ville det fløyme over av liknande meldingar hos andre óg? (Eg har fått ca 50 det siste døgnet, fordelt på tre nedlastingar, noko som utgjer 10-20 % av meldingane kvar gong).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Og min innboks inneheldt 1154 mail=94 mb og der er bare abonert på 24 mb. Det var virus og Telenor Plus ville slette de som oversteg 24,og eg min tosk som satt halve natta og slettet-. Om det er slikt styggeskap som har funnet veien til Sandane så vert der nok krøll i boksen. Min stakkars PC måtte få intensivbehandling og er nå frisk etter et lengere sykeleie. SWAN.A 32 er stygg sjukdom. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Takk, Sig., eg trur du har fått meg til å tenkje rett her. Eg har nok trudd at postkassa ville bli full av eit bestemt antal brev - men ser no i kveld at det er den samla storleiken på breva som lagar problem. Av totalt 48 brev nedlasta no i kveld var heile 7 var viruspost på 43 kb av typen 'undelivered message' - som sikkert har fyllt godt opp i kassa mi slik at eg fekk 11 'bounce'-meldingar denne gongen.Igjen, takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Dersom du får beskjed om at 'postkassa' du er full, vil det vel normalt ikke hjelpe å spre eposten rundt på flere mapper i samme epostprogrammet? Fullt er fullt.Det jeg lurer på, er om det er den lagringskapasiteten du har fått på serveren, som er problemet. Eller om det er kapasiteten i epostprogrammet på PCen som er sprengt.Jeg leser epost ved hjelp av Outlook. Jeg kan når som helst sjekke hvor mye jeg har liggende på div. Outlook-mapper. Men det er det jo ikke så mye behov for så lenge det ikke er noe tak i min Outlook (det måtte være på noen GB i tilfelle.)Mange blir overrasket når de får beskjed om at postkassa er full. Men årsaken til at dette skjer, er svært ofte at det er lagret filer med masse informasjon (bilder, videosnutter, regneark osv.)Det er m.a.o.ikke antall filer som avgjør.Dessuten kan det være en god idé å sjekke sent item-mappa (for deleted item-mappa har du selvsagt for lengst slettet..)Opprydding i epostmapper er i tillegg til mye annet bra en nyttig øvelse for å få opp dampen på PCen.Hilsen Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, Fullt er ikke bestandig fullt... :-) Det som skjer når du flytter mail over i en annen mappe enn Innboks'en, er jo at da kan du f.eks lagre eposten lokalt på f,eks C-disken.Da tar du ikke av den kapasiteten du har fått tildelt fra internett leverandøren.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Problemet viste seg å vere dette: Når eg av og til sorterer posten via webmail.tele2 blir det masse post som blir putta i ei papirkorg der. Den var blitt full, og problemet forsvant då eg sletta alt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Personlig synest jeg dette høres veldig mye ut som disse virus mailene vi har fått i det siste (Swen virusset).De har forskjellige 'headers' og noen ser ut til å komme fra 'administrator', etc. ..Mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Til (12): Den innboks du ser i mailprogrammet (ikke webmail) er også lokalt på pc-en. Sletting på server er uavhengig av hvilken folder mailen legges i. Sletting kan styres f.eks. av tid, som funksjon av at mail slettes lokalt, manuelt osv. Alt dette kan variere fra program til program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, vet spørs jo litt hvilket program du bruker, og kanskje om du er hjemme eller på jobb. Her på jobben har vi outlook exchange server, og all mail lagres der. Har ingenting på lokal disk. Men oppretter du personal folders, kan du flytte mail fra server og lagre det lokalt... Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Neida, dette er akkurat som det Aase har funnet ut at det er, ikke noe virus.Jeg har det samme problemet dersom jeg glemmer å tømme 'papirkurven' i webmail-leseren. Bruker denne mye når jeg er ute og reiser...Der kan man flytte mail over i papirkurven, men, mailene forefinnes jo fremdeles i min anviste plass hos c2i (tele2).Husk altså å tømme papirkurven også, når du sletter i webmail-leseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.