Gå til innhold
Arkivverket

[#17722] Reisende slekta Palm i Norge (Rosenberg, Børresen, Hartman)


Gjest Nina Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Berg

Ser at mange spør etter medlemmer av Palmfamilien. Setter de derfor opp her.Er veldig i tvil om jeg skal gå lenger fram i tid.Men mange reisende er på leit etter slekta si.Derfor har jeg lagt inn noen av slektene her på forumet. Johan Fredriksen Rosenberg f.ca.1818.Dyrlæge og messingsmed. Kona Kristiana Johansdtr.Palm.(se Rosenberg)Barn kalla Palm.1.Johan Fredrik 1842.GM:Anne Marie Monsdtr.2.Elias 1844.Gullgravør.3.Fredrikke 1845.Til Amerika?4.Marie Sofie Charlotte 1850.5.Carl Gustav 1852.6.Alexander Wil.1854.G.1 Barbara Dale.2.Helene Johannes.(Grevle)7.Clara Kristine 1859.GM:Elias Fredriks.Hartman.8.Josefine ca.1860.GM:Andreas Christian Lindberg.9.Wilhelmine 1863.GM:Wilhelm Nikolais.Steitin(se Børresen)10.(Julianna)Johanne 1867.GM:Karl Fredrik Magnuss.Rosenborg(Hartman)Johan Fredriksens foreldre meldt innflytta til Røros fra Folldal 6/3 1848.De bygde seg hus der. Men på sommeren streifa de rundt i landet,og underholdt ofte med felemusikk.Johannes Rosenberg ble konfirm. 14 år gml.på Tr.heims tugthus.Senere fikk han 2 barn med Ulrikke Henriksdtr.Med sitt søskenbarn Kristiane Palm,dro han til Sverige.Her fikk de flere barn.På en tur over til Norge, holdt de på og sette livet til.Men en fjellfinn fant de og førte de trygt ned til Hattfjelldal. Der fikk de 2 barn.Marie og Karl.De må ha reist over til Sverige igjenn.14/4 1860.Oppdal,er de meldt innflytta fra Lyksele sogn i Sverige.De bosatte seg på gården Støleggen fram til 1866.Da er de meldt utflytta til Bolsø på Møre med 4 barn.Mens de var på Støleggen,fikk de dattra Wilhelmine f.1863. På vestlandet fikk Johannes og Kristiana ei stor etterslekt kalla Palm.Vi finner dem senere i telling 1875 Fåberg. Og i 1900,Vik i sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg er svært takksam for denne oversikti over Palm-ætti der eg er særleg fokusert på den første sonen du nemner, som eg ''omtaler'' slik:Johan Fredrik Johannesson Palm, frå Støleggen i Oppdal, var son av messingsmed og omstreifande dyrlækjar Johannes Fredrikson Hederlund og Christina Johannesdotter Palm med tilhald på Støleggen i Oppdal, men fødd i Grannegen, Ångermannlands län i Sverige 30.10.1847. Han gifte seg i Årdal i Sogn 11.3.1873 med Anna Marie Serine, kjend som Maria Monsdotter frå plassen Bakken under Hæreid i Årdal, fødd i 1849 (nøyaktig dato og stad ukjend, men i 1900 oppgjeve Wisnes i Nordfjord!). Foreldri hennar var reisande Mons Pederson og kona Inger Marie Pedersdotter med vintertilhald på Hæreid i Årdal, men Mons hadde opphavet sitt i Luster der foreldri hans, omreisande Peder Olson ''Gryte-Per'' og kona Maria Johannesdotter (av Sveinsætti) hadde vintertilhaldet deira!Johan Fredrik Palm var urmakar, og han og Maria var i mange år omstreifande, for det meste i Sogn og nordover til Sunnmøre, men busette seg i 1890-åri i Bergen der me i FT 1900 finn dei busette i Absalon Beyersgate. Eg veit ikkje noko om lagnaden til Maria, men Johan Fredrik Palm døydde i Bergen 17.10.1939. Dei skal ha hatt 17 born, mellom anna denne sonen:- Johannes Magnus, kjend som Magnus Johannessen, fødd i Lavik 7.7.1871, gifte seg i Bergen 31.10.1893 med Maria Tøgersdotter, fødd i Solvorn, Hafslo (Luster) 13.1.1874. Magnus og Maria streifa nokre år til Maria gav beskjed om at ''no er det nok!'' (ifølgje uttale frå eit barnebarn!), og dei busette seg i Bergen der Magnus var kol- og steinarbeidar. Dei fekk ti born i lag.Nokre spørsmål:* Kan du, Nina, eller andre, stadfesta fødselsdatoen til Johan Fredrik? Eg har 1847, medan du har 1842!* Og kva med namnet på far hans? Eg har Johannes Fredrikson Hederlund, medan du syner Johan Fredrikson Rosenberg! Kvar var forresten desse foreldri hans opphavleg ifrå?* So undrar eg på fødselsdatoen (og fødestaden) til Anna Marie Serine ''Maria'' Monsdotter, kona til Johan Fredrik?* Og til sist, veit du noko om kva tid og kvar denne Anna Marie Serine ''Maria'' Monsdotter døydde? Eg finn ho ikkje i Bergen!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei Nina og LarsTusen takk for mye nyttig informasjon.Først til ditt spørsmål Lars ang. fødselsår på Johan Fredrik så har jeg det samme som deg i mine notater, både år og sted.Men til et par av de andre barna til Johannes 'Pottfot' og Kristiana har jeg andre år enn deg Nina.Barn nr. 7. Clara Kristine har jeg at skal være født 06.12.1856 i Lyksele i Sverige.Barn nr. 8. Josefine f. 29.09.1859 i Stangvik.Foreldre til Johannes 'Pottfot' er: Fredrik Karlsen Rosenberg, døpt 20.12.1799, Lesja i Oppland og Cathrine Henriksdatter ,døpt 23.07.1794 i Grytten M&R.Et spørsmål til Lars: Du skriver at Johannes Magnus er født 07.07.1871. I mine notater har jeg født 02.02.1877 i Hæreid. Skal prøve å finne tilbake til min kilde for denne datoen, men her har det blitt en liten glipp ved at jeg desverre har glemt å notere kilden ned.Med vennlig hilsen Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hei Inger!Av databasen til Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane finn eg at Johan Fredrik og Anna Marie Serine hadde, mellom anna, desse borni:* Johannes, fødd på Hæreid i Årdal 2.2.1877* Johannes Magnus (til dagleg kalla Magnus!), fødd i Lavik 7.7.1871 - foreldri då ugifte, faren frå Ålesund!So, her er det tale om to ulike born, og eg vil nok halda på at han som i 1893 gifte seg med Maria Tøgersdotter, må vera den eldste av dei; den yngste var jo då berre 16 år gamal! Eg meiner dette òg vert stadfest ved dødsfallet til Magnus Johannessen i Bergen 1.9.1940.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei Lars og Inger.Jeg var visst litt rask her.Johannes,skal det være.Og han har kalla seg Støleggen flere ganger. Har hørt Hederlund,men har bare sett dattera Josefine kalle seg det. Under Rosenberg(17470) finner du Johannes`s og Kristiane`s foreldre, Lars.Lenger bakover, ligger under Børresen(17386) her inne på forumet. Om vi går vidre bakover i tid,tror jeg de regner Fron,rundt Hundtorp som sin hjemstavn. Det gjør vel også Grisillas(13406) og Nystu Pers slekt.De bruker ofte Fossevolden i Fron.Ved giftemål osv. Rosenberg og Palm, er vel egentlig svensk/finsk.Johan Fredrik,er den eneste jeg ikke har funnet i kirkeboksnotater.Men ved innreise til Oppdal,står 1847.Han flytter derfra først 12/1 1870. Da til Aardal ved Bergen,står det.Her har han oppgitt seg født 30/10 1847. Så det stemmer vel.Clara Kristine er f.16/12 1856 dpt.4/1 1857 Lyksele.Josefine dpt.11/9 1859 Stangvik.Jeg var også litt rask med 2 barn f.i Hattfjelldal.De 2 er født i Vefsn,men Carl Gustav er døpt i Hattfjelldal 8/8 1852.Takk begge to for raske svar.Lars du kom også med mye nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg har også oppført 30.10.1847 på Johan Fredrik Palm, men Anne Marie Serine Monsdatter har jeg følgende data på: født 10 Nov 1846, Wisnæs i Årdal samt at hun ved følgende folketellinger bodde: 1900 folketellingen: Absalon Beyersgade 25, Bergen1921 folketellingen; Gamleveien 6a, Gyldenpris, Laksevåg, men jeg har heller ikke funnet dødsdato på henne. Vet man at Anne Marie levde 1939 da hennes mann døde via f.eks et skifte? Hvis ikke så må hun ha dødd mellom 1921 og 1939.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Her er Lenke til opplysningene jeg hadde om Anne Marie, samt at der ble det konkludert med at hun måtte ha dødd før 1939, siden hun ikke var nevnt i ektemannens skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Her var fleire nye interessante opplysningar!Det ser ut til at Johan Fredrik Palm og Anna Marie Serine Monsdotter må vera flytte til Gyldenpris på Laksevåg alt før 1912, for då er dei borte frå Bergen, og me veit den eine sonen framleis budde på Laksevåg i 1939.Men fødselsdatoen, eller i alle fall fødselsåret, til Anna Marie Serine Monsdotter må vera feil. Eg trur heller ho var fødd i 1849, og dessutan er det ikkje nokon stad i Årdal som heiter Wisnes!Eg trur me vil få svar på fleire av spørsmåli kring Anna Marie Serine Monsdotter og andre av borni til Mons Pederson og Inger Marie Pedersdotter ved å undersøka konfirmantlistene for Årdal for 1850- og 1860-åri. Og so var det folketeljingi frå 1875 då!? Elles har vel du, Solfrid, observert at eg truleg har funne opphavet til Inger Marie?Når det gjeld dødsfallet til Anna Marie Serine Monsdotter, so vil eg tru at ho døydde på Laksevåg etter 1921, med mindre ho er ei av dei titals Anna Marie Johannessen som døydde i Bergen mellom 1921 og 1939...? Sonen Magnus nytta Johannessen som ættenamn!Elles hjarteleg takk til deg, Nina, for oppklarande opplysningar om opphavet til denne ætti!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Disse står også oppført fra før i forumet.Klara Kristine Johansdtr.GM.1880 Elias Fredriksen Hartman f.1855.Foreldre:(Fredrik Hartm.og Johanne Palm(Se Rosenberg).Blikkenslager,messingsmed.BARN fra telling 1900.1.Kristine Johanne 18772.Fredrikke Wilhelmine 1879.3.Johanne ca.18824.Johan Fredrik ca.18865.Klara ca.1890.6.Elias ca.18917.Laurits Hartman ca.1894.8.Wilhelma Elvine ca.1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Under Bjugn,Sæter 1900Her finner vi Kristine Eliasdtr,f.1877.Da hos sine besteforeldre Fredrik og Johanne Palm. Samt Johannas søster Marie Sophie gm.Landmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Jeg ser nå at du spør om Johannes Inger. Jeg hadde ikke den Johannes Lars skrev om.Jeg har den du nevner Johannes f.2/2 1877 Hæreid(Lekanger?) GM.1897 Kristine Henriksdtr.(f.ca.1873 Borgund?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Lars: Det var feilskriving fra mi side at Anne Marie var fødd på Wisnæs, det skulle være Årdal jmf tilbakesvar fra Inge: 'Inge Eikeland, SAB, 11.10.2000 11:15 (5) 'Ved den kommunale folketellingen 1. juli 1921 bodde familien Palm i Gamleveien 6a på Gyldenpris (Laksevåg). Kona kalte seg da Anne Marie Palm, f. 10. november 1846 i Årdal. De bodde sammen med datteren Josefine Vilhelmine Palm, f. 16. juni 1894 i Gloppen og datterdatter Klara Josefine Palm, f. 18. november 1915 i Bergen'. Det er mye mulig at årstallet for når Anne Marie ble fødd kan være gal, men det bør vel sjekkes som du sier evt. opp mot konfirmasjonslister.Jeg har fått med meg at du muligens har funnet opphavet til Inger Marie Pedersdotter og i den forbindelse så har jeg nå bestilt kirkerullen for Stranda, så fort jeg har fått gått igjennom den så skal jeg gi et tilbakesvar. Hadde jo vært flott om dette var rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Solfrid, når det gjeld fødestaden til Anna Marie Serine Monsdotter, so er det i 1900 at ho vert sagt å vera fødd på Wisnes i Nordre Bergenhus. Wisnes finst berre i Stryn, som den gongen var ein del av Innvik, men kyrkjebøkene for Innvik har ikkje noki innførsle av ein slik barnedåp...Eg gler meg til å høyra kva kyrkjebøkene for Stranda har å seia...!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Killingröd

Jeg har fulgt debatten om Johan Fredrik og Anne Marie en stund, og ettersom de er mine tippoldeforeldre har jeg i mine papirer födselsåret på Anne Marie 1848.Hun skulle være födt i Årdal. Min oldemor het Kristine Josefine Palm,f.25.1-1870 i Årdal. Hennes etterkommere har jeg mye om, så om det er fler etterkommere etter henne der ute, ta kontakt med meg. akill@telia.com Min kilde er Jonny Mydland.mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, alle sammen!Først til Nina: I innlegg (11) skriver du at Johannes f 1877 ble gift 1897 med Kristine Henriksdatter. Hvor har du dette fra? Jeg har at han ble gift borgerlig 15-9-1897 i Bergen med Anne Kristine Eilertsen, f.25-3-1872, dpt.2-7-1872, død 23-12-1901 (på barselseng) og gravlagt i Sandviken ved Bergen. Ved folketellingen 1900 bor de i Absalon Beyersgade 5 i Bergen. Johannes er da nevnt ”Blikkenslager”.Så til Lars: Johannes Magnus f 1871 er bror til min oldemor Klara f 1882. Jeg er derfor meget interessert i etterkommere her. Jeg har notert 6 barn, hvorav jeg vet null om i alle fall to. Kan du dele litt av din viten om denne familien? (eventuelt til min e-mailadresse: jonny-m@online.no).I samme forbindelse håper jeg også at du har noe opplysninger om kona hans. Jeg visste bare at hun het Maria Tøgersen, og antok at hun hadde noe med Tøger-folkene i Solvorn å gjøre. Her mottas opplysninger med stor takk!Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei JonnyFint du passer på.Lenge sida jeg holdt på med disse. Jeg sjekka opp nå. Jeg vet ikke hva har skjedd,men i søkesida på giftemål fra Bergen står det Johan Johannesen Palm gift med Anna Kristine Henriksdatter.16/9 1897 Bergen.Vet du hvem søstra Fredrikke f.1845 ble gift med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei Nina og JonnyDet er et par ting jeg ikke får helt til å stemme i forhold til mine notater.Førts til Nina: i ditt innlegg nr. 9 med navn på barn til Elias og Klara.Nr. 3 Johanne, f. ca. 1882 har ikke jeg. Men jeg har at de har en datter ved navn LAURA, f. 28.12.1882 og døpt 31.12.1882 i Hagenes, N.Aurdal Oppland.I ditt innlegg nr. 17 spør du om hvem søsteren Fredrikke, f. 1845 ble gift med. I følge de opplysninger jeg har, ble hun gift med Adolf Martin Olsen Palm, men jeg har ingen barn på disse to. Til Jonny: I ditt innlegg nr. 16 skriver du at du har at Johannes som bor i Absalon Beyersgade 5 i 1900 skal være gift med Anne Kristine Eilertsen. MEN i følge 1900 tellingen skal denne Johannes som bor på denne adresse være gift med Kristine Henriksdatter, f.1873 Borgund, Søndmøre Rom. For jeg hadde også i mine notater at Johannes Johansen Palm skal være gift med Anna Kristine Henriksdatter. Dette må vel være 2 ulike Johan/Johannes For som dere sikkert har sett begge to er det jo også her snakk om 2 ulike datoer, den ene borgelig gift 15.09.1897 og den andre gift 16.09.1897. Kun en dags forskjell. Skal bli artig og følge opp dette videre sammen med dere.Mede vennlig hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Inger. Johanne tror jeg stemmer.Har henne f. i Søndre Land. Og hun gifter seg i 1907. Laura finner jeg ikke i N.Aurdal.Men tror den linken fungerer dårlig nå. Har ei Laura Rosenborg.Vet ikke når hun ble født enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

I innlegg nr.1 punkt 6.Lurer jeg på må være en feil.Alexander Wilhelm 1854.Tror ikke han kan ha gifta seg 2 ganger på 2 år.Er vel kansje den andre Alexander Wilhelm f.1879 som gifter seg med Barbara Wilhelmine Dale.Men jeg trodde hun kom fra Dalegårdene i Vik?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

I MANNS MINNE.Her for mye omvandrande folk av ymse slag før.Det kom også gjerne 2 eller flere taterfølger etter hverandre.Karane bar store svarte lerprinser på ryggen og kona minstebarnet,linda fast så hendene var frie til å bære byltar eller leie ungar.På seg hadde de klær i skarpe fargar.Mest rødt.Ringar på fingrane og dobbar i ørene.Når de kom til ei grend,satte de seg ved veikanten.Så for konene rundt i gardane og ba om hus for natta,eller bytta til seg mat.Flatbrød og flesk lika dei.Så var det takk og velsigning. De bretta gjerne opp stakken og bar maten i.Dei hadde raud understakk.På sommerstid lå dei på låven.Om vinteren bar dei inn halm og laga flatseng i stovehuset.Karane var gjerne blekk, kopperslagere og urmakere.Så for de rundt og bytte klokker og handla.Somme tider kom dei kjørende med hest og vogn.Den var full av skrepper,kjerringer og unger.Dei ville gjerne handle med hester.Mange av dei tatrene som ferdes her hørte til Palm-familien,eller Alexander-slekta som vi sa. Alexander vart kalla taterkongen. Det var ein herremann det sto respekt av mellom tatrane.Han var gift med ho Helene fra Sogn. Alexander var ein stram kar og hadde ord på seg for å være real. Alexander og Lena enda sine dager i Folldal der sønnen Wilhelm var gift.Der fikk dei også de beste skussmål av sine sambygdinger Folldølan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Har idag sitte og lest litt fra Eide Minnet og har lyst til og fortelle på hviken måte rettssystemet var i Norge på 1770 tallet:Det finnes kvitteringer for både kastryking og brennmerking. Dette var spesifisert på egne regninger. En kakstryking kostet 5 rdr. Når en vet at ei ku på den tida kosta rundt 3,5 rdr., blir dette verdien av 1;5 ku!Avstraffelser på den tiden ble gjort for offentligheten slik at mest mulig folk skulle få se på. Dette skulle selvsagt ha en prevantiv virkning, man skulle ikke få lyst til å gjøre gale handlinger selv. For å stå vakt rundt skafottet ble det hyret inn 4 brannoffiserer og hele 80 brannsvenner. Alle disse skulle ha betaling, hver offisaer 2 ort eller 1/2 rdr., men hver svenn fikk 12 sk. eller 1/2 ort. Til sammen ble dette 12 rdr, noe den som ble avstraffet måtte bekoste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, Inger!Vi har rett og slett snakket forbi hverandre når det gjelder Anne Kristine Eilertsen og Kristine Henriksdatter, for dette er én og samme dame! Far hennes er Henrik Anton Eilertsen f 1849, derav navneforvirringen…Når det gjelder barna til Elias Fredriksen Kvale, f.29(27?)-9-1855 på Hornelen(?) i Søndfjord, dpt. i Askvoll, konf.1871 i Vang i Valdres, gift 11-4-1880 i søndre Land med Klara Kristine Johannesdatter Palm (Støleggen), f.16-12-1856 i Lykselv i Sverige, dpt. s.s., konf.1877 i Vang i Valdres, så skal barn nummer 3 være Johanne Vilhelmine Eliassen Kvale -'Sinte-Johanne', f.3-2-1881 i Nordre Land, dpt.13-2-1881 i Vardal, konf.26-4-1896 i Lomen (Vestre Slidre). Laura er ganske riktig født tredje siste dagen i 1882 som du skriver. En ”revidert” liste skal dermed se slik ut:1. Kristine Johanne Eliassen Kvale f 1877. 2. Fredrikke Vilhelmine Eliassen Kvale f 1879. 3. Johanne Vilhelmine Eliassen Kvale -'Sinte-Johanne' f 1881. 4. Laura Eliassen Kvale f 1882. 5. Vilhelmine Josefine Eliassen Kvale -'Mina' f 1884 (og gm Johannes Johansen Palm f 1877) 6. Johan Fredrik Eliassen Kvale f 1886. 7. Klara Elvine Josefine Eliassen Kvale f 1889. 8. Elias Eliassen Kvale f 1891. 9. Laurits Hartmann Eliassen Kvale f 1894. 10. Vilhelma Elevine Eliassen Kvale f 1898. 11. Vilhelm Eliassen Kvale f 1901.”Sinte-Johanne”, Elias og Laurits ble alle gift med Lindberg-folk. Disse familiene har nok derfor reist mye sammen. Fra 1909/1911 bor Elias og Klara i Voldbu i Valdres.Så til Fredrikke f 1845. Jeg har bare at hun skal ha giftet seg i Amerika. Men niesen hennes, Fredrikke f 1875 (datter til Johan Fredrik Johansen f 1847) ble gift med nevøen sin, Adolf Martin Palm Olsen f ca 1892 (sønn til Kristine Josefine Johansen f 1870). Dette må vel kanskje sies å være rene barnerovet siden de fikk første barnet i 1915 da han er 23 år og hun 40! Hun var for øvrig tidligere sammen med en som var 17 år eldre enn henne, så dermed ble det bare reversert. At en ”eldre” dame reiste med en mye yngre mann var en del praktisert blant de reisende, for som en gammel kone sa en gang på midten av 1800-tallet; ”Når et hus blir gammelt og begynner å lene til siden, må du støtte opp om det med en stokk”…Og til slutt om de to Aleksander Vilhelm som Nina nevner i innlegg (21). Ovenfor hadde vi et eksempel på tante – niese. Her har vi et eksempel på onkel – nevø. Onkelen er Aleksander Vilhelm Johannesen Palm f 1854 som gifter seg med Berte Helene Johannesdatter Grevle f 1858, mens nevøen (bror til min oldemor Klara Palm og sønn til Johan Fredrik Johansen f 1847) er Aleksander Vilhelm Johansen Palm f 1879 og gift 1898 med Barbra Vilhelmine Dahl. Og hvis dere vet mer om denne Barbra, tar jeg meget gjerne imot opplysninger! Har Nina også gifterdato og sted på Aleksander og Berte Helene?Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Kvennodd

Hei JonnyTusen takk for oppklarende svar.Når det gjelder etternavn i perioden 1890-1910 så kan vi nok gå oss lit 'vill', da noen holdt på dette med å bruke farsnavn til etternavn og andre tok hans etternavn. Vi er jo her i en brytningsalder på akkurat dette felt. Men da er det veldig greit at du kommer med et så oppklarende svar.Jeg hadde nok i mine notater feil kone (nr.2) på Aleksander f. 1854. Nå fikk jeg rettet opp dette.På Aleksander Wilhelm og Berte Helene (Lena) har jeg 8 barn i perioden 1875-1886. Men jeg mangler dokumentsjon på dere sønn Magnus Aleksander. Har du noe fødselsår og sted på ham?Mvh. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.