Gå til innhold
Arkivverket

[#17739] Sæterbø og Bæverfjord (Surnadal, M&R)


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Etterlyser opplysninger om Kristian Arntsen Sæterbø Leren f. 179x og hans foreldre Arnt Nilsen Bæverfjord og Ingeborg Jonsdatter Bæverfjord. Denne familien skal ha holdt til i Bøfjorden/Åsgard/Surnadal på Nordmøre.All informasjon mottas med takk!Mvh. Randi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Det ser ut til at du kan få nytte av å fjernlåne til ditt lokale bibliotek 'Åsskardboka' av Hans Hyldbakk. Den siste utgaven er vel fra 1987. Jeg har den ikke selv, så jeg kan ikke slå opp for deg, men siden du har så mange forespørsler fra dette området, er det vel like greit at du låner den?Der vil du finne Sæterbø, Bæverfjord og også Skrøvset omtalt i et annet innlegg. Lykke til. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Det er ikke sikkert det er så enkelt som å fjernlåne Åsskardboka. Det kan være grunn til å tro at Arnt Nilsen er identisk med den Arnt Nilsen Bele som var husmann i Solemsøya først på 1800-tallet og som finnes som inderst og arbeidsmann på Hamnes i 1801. Og da må man til bygdeboka for Stangvik. Og Kristian er kan hende den Christian Arentsen som var tienestekarl på Bæverfjord i 1801, men som jeg ikke har funnet nevnt i Åsskardboka og som jeg ikke vet hvor ble av. Men siden navnet Leren er hengt på, kan det jo tyde på at mannen havnet på Tustna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.